Gå til innhold

Haster! Trenger Krystalloscillator


Anbefalte innlegg

Holder på med bachelor oppgaven i elektronikk.

Alt design er ferdig, men har støtt på et problem. Jeg trenger en krystall oscillator på nøyaktig 17.734 475 MHz.

Har en IC (AD725) fra Analog Devices som konverterer RGB signal til composite. Når det er snakk PAL signal, trenger denne IC'en 17.734 475MHz.

På grunn av en glipp i bestillingen, en slik frekvens krever spesial bestilling, så er ikke denne delen blitt bestilt dessverre.

Ska ringe imorgen å se hvor fort jeg kan få tak i denne, men jeg er redd for at det kan ta 2 ukers tid. Noe jeg ikke har tid til, siden oppgaven skal leveres 1.juni.

Derfor poster jeg er, i håp om at en eller annen elektronikk-nerd på dette forumet, kanskje har noen TV'er som er defekte liggende, som kunne tenke seg å åpne opp TVen å se.

Trenger denne delen badly!

Legger ved datablad på den jeg har tenkt å ringe imorgen for å bestille, kortutlegget er lagd for denne delen.

 

Men akkurat når driter jeg fint i om de fysiske målene ikke er lik den i databladet som vedlagt, det skal jeg alltid klare å fikse.

 

Håper noen har mulighet for å hjelpe meg..

prd_00000036_en_HCJ015_DB_VX7_040806.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Elfa har en 17,73447 MHz-krystall på lager:

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang...dok=2013473.htm

 

Og elfa leverer som regel ganske raskt, bestillte på søndag (6.) og fikk pakken i dag den 10.

 

Lykke til!

 

Edit: Digikey har 9 forskjellige krystaller på lager også, noen er SMD-mount. Har ikke studert dem - leveringstiden vil nok være noe lengre da.

Endret av CCTSMaster
Lenke til kommentar

umm. er det bare jeg som surrer eller? I databladet på den du har oppgitt, så er det beste resultatet du kan håpe på frekvens "frequency +- 25ppm"

 

Elfa krystall oscillatoren er på +-20ppm.... Videre spørr du etter krystall oscilatorer i emnetittelen, så hvorfor kan du ikke bruke krystaller?

 

Er litt trøtt etter lang slitsom dag på jobb, og må innrømme at jeg det er en stund siden jeg scopet' krystall oscillatorene som jeg bruker, men dersom ppm er noe å gå utfra, så burde jo den til elfa holde i massevis.?

Lenke til kommentar

Er vel heller det at Furyfax trenger et klokkesignal på blah-blah MHz, da kretsen hans ikke inkluderer kludderet som skal til for å få en krystall til å spytte ut det den er designet til å spytte ut.

 

Men - og jeg har null erfaring med sære klokkesystemer, er fint fornøyd med å teipe en krystall oppå en PIC og lodde den fast - ville det ikke være mulig å finne en eller annen krets med hele klokkesuppa, kople den til krystallen du trenger, og bruke en 1:1-utgang for å drive AD725en? Vet det er "noe" rotete, men i nøden spiser man da dopapir også.

 

Noe ala en PLL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...