Gå til innhold

C2D E6600, 2x2GB ram, 8800GTX, HK og vannkjøling


Anbefalte innlegg

Jeg vil oppgradere fra mitt opteron 170-oppsett til et intel C2D-oppsett. Jeg må medgi at jeg ikke er like oppdatert som jeg var før og trenger derfor litt veiledning.

 

Etter skumlesing av forumet har jeg disse komponentene som utgangspunkt:

 

8800GTX

C2D E6600

2x 2x1GB Crucial DDR2 PC5300 (D9GMH brikker)

EVGA nForce 680i SLI

Microsoft Windows Vista Ultimate OEM Norsk 64-bit DVD-versjon

 

Vannkjøling:

EK-FC8800 GTX - Acetal

EK-NB EVGA 680i Acetal

EK-Wave LGA775 Acetal

 

 

(Pumpe, radiatorer, kabinett, skjerm, tastatur, mus og hardisker har jeg fra før av.)

 

 

1. Er det noen av komponentene som bør skiftes ut ?

2. Jeg har en Mist 500W CPU - holder det?

3. Jeg driver ofte med til dels tung bildebehandling og ønsker derfor 4GB minne. Men er det hensiktsmessig? Og for å måtte få til dette må jeg gå for 64-bit Vista - har det noen ulempe? Er det mange programvarer der ute jeg ikke kan kjøre på 64-bit vista?

4. Er det noe jeg forøvrig bør bli opplyst om? Hva med R600? Er Xeon X3210 noe jeg bør sjekke ut?

 

 

Takker for svar!

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil oppgradere fra mitt opteron 170-oppsett til et intel C2D-oppsett. Jeg må medgi at jeg ikke er like oppdatert som jeg var før og trenger derfor litt veiledning.

 

Etter skumlesing av forumet har jeg disse komponentene som utgangspunkt:

 

8800GTX

C2D E6600

2x 2x1GB Crucial DDR2 PC5300 (D9GMH brikker)

EVGA nForce 680i SLI

Microsoft Windows Vista Ultimate OEM Norsk 64-bit DVD-versjon

 

Vannkjøling:

EK-FC8800 GTX - Acetal

EK-NB EVGA 680i Acetal

EK-Wave LGA775 Acetal

 

 

(Pumpe, radiatorer, kabinett, skjerm, tastatur, mus og hardisker har jeg fra før av.)

 

 

1. Er det noen av komponentene som bør skiftes ut ?

2. Jeg har en Mist 500W CPU - holder det?

3. Jeg driver ofte med til dels tung bildebehandling og ønsker derfor 4GB minne. Men er det hensiktsmessig? Og for å måtte få til dette må jeg gå for 64-bit Vista - har det noen ulempe? Er det mange programvarer der ute jeg ikke kan kjøre på 64-bit vista?

4. Er det noe jeg forøvrig bør bli opplyst om? Hva med R600? Er Xeon X3210 noe jeg bør sjekke ut?

 

 

Takker for svar!

8585078[/snapback]

Hei.

Trur ikke en Mist PSU(ikke cpu, det er prossesor) 500W klarer det der. En Corsair 620W trur jeg klarer det. Eller gå for Thermaltake 750W eller 850W.

Men ellers ser systemet helt fint ut. Du kommer til å ha en rå pc :)

 

PS ; Kjøp deg 8800GTX fra www.masterit.no . Mye billigere.

Lenke til kommentar

Hvis du skal utnytte så mye minne som 4GB er det selvsagt en fordel å kjøre et 64-biters operativsystem. En annen ting er at alle programmer, selv 32-bits programmer vil få det bedre med mye minne da Windows kan ha flere programmer lastet inn i minnet samtidig og du reduserer sideveksling.

 

Du kan også få tilgang til mer minne på 32-biters Windows XP og Vista ved hjelp av noe som heter PAE eller Physical Address Extension. Les mer om PAE på Microsoft TechNet

 

Men jeg anbefaler allikevel et 64-biters OS når du har 4GB minne. Selv kjører jeg Windows XP Professional x64 Edition.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...