Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Efedrin: farlig, eller?


Gjest Nysgjerig

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerig

Lurer på hvor farlig kosttilskuddet "El Tigre", som inneholder små mengder av stoffet efedrin, er. Dette er ulovlig i Norge, men man kan lett bestille det via nettet og det selges over disk i Sverige og de fleste andre land.

 

Det jeg finner på nettet om stoffet, virker som om det er skrevet av folk som er i mot alt som er sterkere enn vann. Det andre jeg finner er skrevet av hardcore-bolere som ikke er redde for å anbefale en hestekur med anabole steroider. Jeg finner ingen informasjon om stoffet, langtidseffekter, forventet effekt osv.

 

Noen som har erfaringer eller informsjon som er litt mer "nøytral" de vil dele?

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor farlig kosttilskuddet "El Tigre", som inneholder små mengder av stoffet efedrin, er. Dette er ulovlig i Norge, men man kan lett bestille det via nettet og det selges over disk i Sverige og de fleste andre land.

 

Det jeg finner på nettet om stoffet, virker som om det er skrevet av folk som er i mot alt som er sterkere enn vann. Det andre jeg finner er skrevet av hardcore-bolere som ikke er redde for å anbefale en hestekur med anabole steroider. Jeg finner ingen informasjon om stoffet, langtidseffekter, forventet effekt osv.

 

Noen som har erfaringer eller informsjon som er litt mer "nøytral" de vil dele?

 

 

Takker  :)

8584846[/snapback]

Det er nå ulovlig i Sverige og en rekke andre land. Ephedrine er et syntetisk stoff fremstilt for å ligne Ephedra. Det er i tillegg nært beslektet med amfetamin. Det er vell heller ikke små mengder, men moderate mener jeg å huske.

Dette er ikke noe jeg hadde puttet i kroppen min.

 

Du kan lese mer om det her:

LINK

Lenke til kommentar
Gjest Nysgjerrig

Ok, takker for svar folkens. :)

 

 

Ser at produksjonen av El Tigre er kuttet ut, så vurderer enten ECA-Stack (nesten det samme), eller Ultimate Nutritions "Ultra Ripped" (uten ephedra, stort sett naturprodukter). Hvis jeg bestiller disse over nettet, f.eks. fra Sverige eller Danmark, vil de da bli stoppet eller vil de gå rett gjennom?

Lenke til kommentar
Gjest Nysgjerrig

Ahrg ... ingen redigeringsfunksjon på gjesteposter. :p

 

Ville bare nevne at jeg har et godt kosthold og trener godt, så jeg vet hva jeg driver med (er ikke en fjortis med spiseforstyrrelser eller noe spnn :p ), men jeg er litt utålmodig med deffingen før sommeren.

Lenke til kommentar

Dette er nok noe tollerene er oppmerksom på. De vet nok hva de skal lete etter. Men det er mange pakker, så det kan være at du har flaks.

 

Men hvorfor skal du benytte dette?

EDIT:Der hadde du svart på det.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

"Ultra ripped" er ikke ulovlig, men det markedsføres og distribueres ikke av Ultimate Nutrition i Norge. Hvofor vet jeg ikke. På de norske nettsidene ber de deg om å bestille fra Sverige.

 

Ephedra-baserte produkter har en del småkjipe bivirkninger som ujevn hjerterytme, høy kropstemperatur og annet snacks, men det er ikke direkte farlig hvis du er normalt frisk. Det som kan være farlig, er at ephedra blokkerer enkelte av kroppens "signaler". Du blir minsre sulten og du føler deg ikke sliten på samme måte, du kan løpe til du faller. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...