Gå til innhold

Spesiell Fender Stratocaster


Speedy501

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg om hvilke NY Fender idag som er nærmest en Fender Stratocaster Ritchie Sambora Signature?

 

Ikke lett å finne en brukt, så spørsmålet er hvilke model idag som er mest nær.

 

Noen Fender glupinger som vet?

Endret av Speedy501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en mexico-utgace tilsalgs på eBay nå:Link Den har ikke stjerne-inlays'ene som jeg har sett at USA-modellen hadde, vet ikke hva foskjellene ellers var.

 

Den går for US $565.99, ca 3400 kroner. Så må du regne en tusenlapp i frakt, og moms på toppen av det hele, så du ender på snaut 6000.

 

Selger har 104 feedback, 100% positiv, og sender worldwide. Men jeg kjenner ikke ham eller gitaren, så dette får du selv vurdere om er interessant..

 

Fender har vel ellers ingen modeller med Floyd Rose for tiden, så helt enkelt er det ikke å finne noe som ligner idag. Men det er en nokså standard strat da, bortsett fra at den har Floyd Rose, locking nut og DiMarzio Pro humbucker. Jeg mener at den også hadde en aktiv tonekrets, en mid boost eller noe sånt, vet ikke om mexicomodellen har det. Men det kan du ellers lett fikse med for eksempel en EMG Strat Presence Control

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hehe..har den i watch list allerede :)

 

Var helst den orginale med stjerne innlays og en ekstra knapp med 25dB mid boost jeg var på jakt etter.

 

Fender har en Clapton model med 25dB boost, men den har 3 single coils mener jeg.

 

Sambora hadde vel 1 dobbel ihvertfall.

 

Men takk for tips om modifisering. Er det ett lett inngrep?

(Vet hva et multimeter og en loddebolt er)

Lenke til kommentar

Å sette på en booster er en enkel sak. Det kan du alltids gjøre i ettertid. Det kompliserte er å montere en Floyd Rose og locking nut. Da skal du være stø på hånden og trenet med overfresen. Det er nok lurt å overlate det til den fagmann.

 

Hvilken strat du bruker som utgangspunkt er ikke så viktig, så lenge den er freset for humbucker ved stolen. (Det kan den godt være selv om den har en single coil der, men det bør du sjekke først.) Skjønt skal du først få den frest for en Floyd Rose kan du få freset den for humbucker i samme slengen.

 

Skal du få Samboras lyd bør du nok uansett sette inn en DiMarzio Pro. Standard humbuckerne gir ikke samme lyden.

 

Nå er det laget andre strater som alt har Floyd Rose og som dukker opp på eBay og andre steder fra tid til annen. Så det kan være et alternativ.

 

Og tilslutt er det jo en mulighet å få Warmoth til å lage delene for deg. De freser kropper for Floyd Rose om du ber dem, og de lager halser med stjerne-innlegg mot et pristillegg. Da kan du få akkurat den fargen du vil også...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det kommer alt an på fraktmetoden og om gitaren kommer i en hardcase eller ikke. Det billigste jeg har betalt i frakt fra USA for en gitar er 800, det dyreste tror jeg var 2500. Men da var dollaren langt mer verd.

 

Så det gjelder å passe på her. Billigst er somlepost (USPS), dyrest er FexEx 2 businnes days. (Som slett ikke holder hva navnet lover.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har info om et prospekt.

Vitale mål og vekt og forsikring og alt.

 

2200,- med hardcase. UPS og DHL ganske likt.

 

Hadde vært kjekt å sluppet billigere enn det.

 

Snailmail er vel ikke forsikret, og tar 3-4 uker....

 

Huff....

 

Hvor mye er en Sambora USA Orginal verdt (den med stjernene).

Kan du anslå noe?

Endret av Speedy501
Lenke til kommentar

Er denne utgaven jeg tenker på:

 

http://www.guitarcrazy.com.au/FenRSambora1995.htm

 

Har faktisk funnet ut at Stjerner OG Humbucker er laget i Japan.

 

Type: 2000 Richie Sambora signature Model (US)

Serial #: Not applicable

Remarks: 'Star' fingerboard inlays, three Fender Hot-Noiseless pickups, aged plastic part, maple fingerboard, 12db active mid-boost circuit. Difference with the Japanese signature model: It has a humbucker and star dot inlays; the US model only has the stars, the Mex model only has the humbucker

 

Her er en grei oversikt over mange modeller: http://www.peter-bertges.com/fender/fender.htm

Endret av Speedy501
Lenke til kommentar

Jeg regnet litt på en Warmoth løsning. Det koster som følgende (alle priser med forbehold, jeg har ikke valgt fancy treverk eller noe sånt, mest mulig likt originalen slik jeg tror den er):

 

Kropp i ask: 170 dollar

Tillegg for Floyd Rose route: 10 dollar

Honey burst lakkering: 220 dollar

Pro hals i lønn: 157 dollar

Stjerneinnlegg tillegg: 90 dollar

Floyd Rose med locking nut: 170 dollar

DiMarzio Pro humbucker: 70 dollar

2 x Single coils: 150 dollar

Stemmeskruer: 50 dollar

Plekterbrett: 20 dollar

Elektronikk med boost: 75 dollar

 

Da ender du på ca 1200 dollar for en splitter ny en. Edit: Så skal den selvsagt monteres og justeres. Det vil du kanskje ha en fagmann til å gjøre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fagmann på gitarbygging, selv om jeg leker en på forumet, bare en glad amatør. Jeg klarer å sette sammen en strat, det er ingen heksekunst. Du må bare spørre i vei om det blir aktuelt.

 

Men jeg har aldri montert en Floyd Rose (aldri hatt en gitar med en slik en), så det vet jeg ikke om jeg kan gi noen fornuftige råd om.

 

Nei, det står ikke Fender på en Warmoth hals, men den blir ikke mindre cool av det. Du kan jo sette en Warmoth sticker på den, eller designe din egen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...