Gå til innhold

Limited Label kamera.. er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er på utkikk etter et OK "festkamera". Noen som vet noe om dette? :

Limited Label ICON100 kamera hos SIBA til 495,-

Helt ok eller? Husk "festkamera". Ikke sikkert det overlever mange helger ;)

Finner ingen tester på det,

Bored

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert du får bilder ut av det i det hele tatt, om du tar bilder innendørs. Min erfaring med slike ukjente merker (blant annet Mustek og Trust), er at både lysfølsomhet og blits er elendige, slik at bilder innendørs blir totalt ubrukelige. Men kjenner ikke til akkurat det merket du nevner her.

Skrevet

Jeg hadde brukt det dobbelte, skaffet meg et merke-kamera til rundt 1000-lappen.

EDIT: Nikon Coolpix L10 feks hadde vært et strålende kamera, og du får det til under 1000,- :).

Skrevet
Canon PowerShot A450 - Et godt og til dels robust kompaktkamera fra Canon til litt over tusenlappen.

(Måtte bare bringe det inn i diskusjonen når Nikon var nevnt. ;) )

-MightyTwin.

8601224[/snapback]

Ser ut som kun Pixmania har det inne, ihvertfall av de butikkene som deltar i Prisguiden. Og det er vel ikke alle som er så fornøyde med servicen derfra, akkurat... spesielt om man trenger å benytte reklamasjonsretten.

Alternativer kan jo også være Samsung S500, S600, S700 og S800 til alt fra 7-800 kroner til 13-1400 kroner. Olympus C180 (tror jeg det heter) får man også til godt under tusenlappen for tiden.

Ellers har vel både Canon, Nikon og andre produsenter flere alternativer, av f.eks utgåtte modeller og lignende gode tilbud. Men så lenge man går for et merke som har hevdet seg i fotoverdenen, så er man rimelig trygg. Da snakker vi gjerne om Fuji, Kodak, Casio, Panasonic, Pentax, Olympus og så videre.

Skrevet

For å sammenligne forskjellen mellom "billige" og "superbillige" kameraer legger jeg ved to bilder. Det første er tatt av et Fujikamera jeg betalte 300,- nytt i 2004. Det andre bilde er tatt av et Nikon L4 for en knapp 1000,- i 2006. Tipper det kameraet du linker til er nærmere bildemessig det første enn L4 :!:

post-93100-1179184719_thumb.jpg

post-93100-1179184768_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...