Gå til innhold

Kjøpe Xbox360, kva av dei? :)


aspic

Anbefalte innlegg

Hei! Eg er (var) garva Nintendo fan, og har allereie skaffa meg ein Wii, men eg gjekk over releaselistene til Wii, PS3 og 360, og fann ut at eg måtte anskaffe meg anten ein 360 eller ein PS3. Valet var lett (for meg i alle fall > student) og eg har bestemt meg for å kjøpe ein 360. Men no kjem problemet.. Kva av dei? Eg kunne godt ha tenkt meg ein brukt, sidan dei som regel er litt rimlegare, er dette lurt? Med tanke på dei "red rings of death (?)" og reklamasjon. Uansett brukt eller ubrukt, bør eg gå for Core (billeg ja?!), Premium (eg vil ha headsett osv) eller vente på Elite? (når kjem den då?). Eg trur egentlig Core er litt utelukka, med mindre dykk kjem med nokon gode grunnar for at eg skal gå for den..

 

Takkar for innspel! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisk er jo alltid greit å ha. Vi har ikkje ein einaste HD-tv i huset vårt atm, berre vanlege bilderøyrs, så alt av kablar spelar lita rolle no (enn så lenge, flyttar jo på hybel om eit år). Men kan eg slappe på ein større harddisk seinare? På core eller premium?

 

Eg ser og expert eller el-kjeden (hugsar ikkje heilt) reklamerer med eit tilbud, men der kalte dei Xbox 360 Pro, kva er det for noko? Berre eit anna namn på premium?

Lenke til kommentar
Harddisk er jo alltid greit å ha. Vi har ikkje ein einaste HD-tv i huset vårt atm, berre vanlege bilderøyrs, så alt av kablar spelar lita rolle no (enn så lenge, flyttar jo på hybel om eit år). Men kan eg slappe på ein større harddisk seinare? På core eller premium?

 

Eg ser og expert eller el-kjeden (hugsar ikkje heilt) reklamerer med eit tilbud, men der kalte dei Xbox 360 Pro, kva er det for noko? Berre eit anna namn på premium?

8584107[/snapback]

 

Pro er nok bare et annet navn for premium. Vil nok anbefale deg å kjøpe en premium, det er veldig greit å ha en harddisk, hvis du kjøper en core så bør du/må du kjøpe et memorycard for å lagre savegames osv. Og da er man nesten oppe i prisen for en premium allerede.

 

Hvis du virkelig har lyst på 120GB disken så kan du evt kun kjøpe til denne disken senere. Du får med en overføringskabel slik at du kan overføre innholdet fra din gamle 20GB disk over på den nye.

 

Hvis du dog er av den tålmodige typen så kan du nå vente på at MS slipper 65nm cpu versjonen av X360 (blir vel implementert i både core, premium og elite), den eneste forskjellen vil nå være at 65nm cpu'en vil utvikle mindre varme, noe som vil si at det vil være mindre viftestøy fra maskinen.

Problemet er bare at man vet ikke når de vil slippe de.

Lenke til kommentar

Her er litt av problemet MS roter seg inn i.

Med for mange utgaver blir folk usikker på hva er hva.

 

Jeg mener fortsatt det er tåpelig at de skal operere med 3 utgaver og forvirre folk.

Hadde vært nok med det som vi kaller Premium, og når Elite kommer, så kunne den tatt over for Premium.

Eventuelt de kunne begrenset hele greia med "med eller uten harddisk".

Synes HighDef-kabling og trådløskontroller kunne vært standard i begge (alle 3) pakkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tja, personlig så mener jeg at det kalles valgmuligheter.

 

Er økonomien skral så slipper man å måtte punge ut for ting man ikke har behov for.

F.eks, jeg har ikke behov for HDMI eller 120GB hdd, så premium utgaven er perfekt for meg. Etter at økonomien peker i rett retning så er det bare til å investere i det man har behov for, større HDD osv.

 

Kanskje jeg har et litt for enkelt syn på konsollkrigen, men man tar rett og slett en titt på listen over eksklusive titler og finner de spillene man liker best, så velger man konsollen på bakgrunn av det.

 

Når det gjelder elite vs premium, så har jeg en liten følelse av at man kommer til å fase ut premium utgaven etter en stund.

Lenke til kommentar
Kva er så "negativt" med core pakka då? Ho er jo ganske billeg?

8587858[/snapback]

 

Joda, selve pakken er vel rimelig (1995 på Elkjøp). Men som sagt så trenger du et lagringsmedium, og da blir det vel en memory unit (ca 300 kroner). Da er man kommet opp i ca 2300 kroner, og da er man ikke langt unna de 2995 man betaler på Elkjøp for premium pakken.

 

Og med den så får man med harddisk, headsett og de kablene man trenger for å koble opp til HD TV når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Her er litt av problemet MS roter seg inn i.

Med for mange utgaver blir folk usikker på hva er hva.

 

Jeg mener fortsatt det er tåpelig at de skal operere med 3 utgaver og forvirre folk.

8584940[/snapback]

 

Det bør strengt tatt ikke være et problem. Tenk hvor mange kombinasjoner man har ved kjøp av PC. 100 skjermkort, 500 hovedkort, 50 cpu'er, 500 harddisker, 200 ram variasjoner for å ta et eksempel ut av løse luften.

 

Tror ikke folk hadde vært særlig fornøyde dersom man kunne hadde mulighet til å kjøpe en bestemt kombinasjon der.

 

Frihet til å velge, etter lommebok og ønske.

Lenke til kommentar

Eg ville ikkje kjøpt en brukt konsoll igjennom internett, for då vil du få mykje unødvendig pes om den skulle ta kvelden. Men om du har mulighet til å kjøpe fra en kompis til en bra pris, så er ikkje det en dårlig idè.

 

Men uansett. Ingenting er som følelsen av å ta fram ein heilt ny konsoll fra eska. Nesten verdt dei ekstra hundre kronene du sparer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...