Gå til innhold

DVD-kopier av filmer hva trenger jeg?


Antihero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet nylig DVD X COPY fra www.321studios.com. Det fungerte fint men har endel begrensninger (for at det skal være lettvindt å bruke + at det er ganske ny-utviklet).

 

Ellers finnes det endel guides på

http://www.digital-digest.com/dvd/articles/index.html

Om du bruker disse kan du nok styre litt mer nøyaktig prosessen.

 

Dog... om du ikke har altfor store krav og vil ha det enkelt så kan jeg anbefale DVD X COPY (versjon 1.3).

Lenke til kommentar

De fleste DVD filmer i dag kommer jo på Dual Layer (DVD9) plater. Ingen DVD-brennere eller forøvrig DVD standarder (DVD-RAM, DVD-R/W, DVD+R/W) støtter og brenne i Dual Layer (DVD9). DVD9 har 9,4GB kapasitet, i motsetning til single layer som har 4,7gb.

 

Ergo kan en ikke ta 1:1 copy av filmer som benytter DVD9 (og nå til dags så gjør de fleste filmer dette..).

 

en mulighet dog, er og bruke Dual Sided DVD-R (DS støttes ikke av +R/W formatet) for og ta 1:1 kopi av DL DVD'er, men da må en altså snu DVD plata, og en kan heller ikke skrive noe direkte på platen.

 

En annen mulighet er jo og ta en 1:1 kopi, men fjerne lydstreamer som en ikke vil ha (andre språk) og behind the scenes klipp og slikt, og lage nye VOB's for så og brenne dette på en SL DVD.

 

(SL = Single Layer - DL = Dual Layer - DS = Dual Sided)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...