Gå til innhold

Hva skal jeg flytte av cookies og tempfiler ?


Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc, og i den anledning gå over fra W98 til XP.

I den anledning ønsker jeg å dra med meg bokmerker, mailoppsett og pålogging til telenorinternett.

Ellers installerer jeg XP fra scratch, men ønsker å legge inn cookies, favoritter, osv.

 

Hva skal jeg brenne på en cd for å få med meg påloggingsinformasjon, mailadresser, cookies som inneholder passord osv til den nye maskinen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kjekt å vite hvilken mailprogramm du har brukt da.

 

MS outlook bruker to filer til å lagre mail og kontakter, dem ender på .pab og .pst, bare å gjøre en søk på det, da jeg ikke husker hvor en Win98 setter det som standard

 

Favoritter finner du mest sannsynligvis under Windows katalogen, ta en søk på det å, er bare å kopiere hele mappa, og legge den inn til XP sine favoritt katalog etter at du har ferdig installert det.

 

Pålogging til telenor internet kan du ikke bare ta med fra pc'en, dem legger du til etter installasjonen, håper du har tlf.nr til oppkobling, brukernavn og passord, dette skal du vel ha fått når du fikk deg internet.

Lenke til kommentar

Under installasjon av XP står det at det er mulig å overføre oppsett fra en annen maskin med eldre windows versjon til den med XP

 

Etter litt kikking på startmenyen fant jeg:

Start--> Programs--> Accessories--> System Tools--> Files and Settings Transfer Wizard

 

I norsk XP blir det vel noe som Programmer -> tilbehør -> Systemverktøy -> 'filer og instillinger overføringshjelper' eller noe

 

Må legge til at jeg aldri har prøvd det, regner med det går over LAN

Lenke til kommentar

Takker for svar så langt.

Det er Outlook Express jeg bruker.

Men kan jeg logge meg inn på telenor og laste ned en konfigurasjonsfil for min pc og mail.

Hvor ligger mailoppsett, filen i OE, slik at jeg slipper på konfigurere adresser og slikt på nytt ?

Jeg har desverre ikke mulighet for XP upgrade via LAN. Det blir å brenne ting på cd, si faervel til maskinen, og så sette cd-ene i ny maskin.

 

Er det så enkelt at jeg kan bare flytte cookies ?

 

På en rekke nettsteder er det nå slik at når jeg skriver brukernavn, så kommer passordet automatisk opp. Ligger denne funksjonen i cookies ?

 

Noe annet dere kommer på som jeg bør huske å ta backup av/med til den nye maskinen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...