Gå til innhold

Dell lanserer nye bærbare


Anbefalte innlegg

Dell er no' dritt.

8655425[/snapback]

Og du er usakelig som ikke har peiling på hva du snakker om.

8655586[/snapback]

Ikke det? Har hatt 4 Dell maskiner i huset, og har sett mer enn nok.

8656710[/snapback]

Inspiron != Latitude. Det er stor forskjell på Latitude modellene og billig modellene deres. Jeg hadde ikke kjøpt en Inspiron, og heller ikke Dimension. Og jeg vet at det er en del folk som ikke liker Dell pga deres billigmodeller. Men alle pc-produsenter har billigmodeller. HP, Crappard Hell, FuShitsu siemens og mange andre lager også billige modeller hvor du etter 3 år kan være sikker på at 1/3 av alle pcene i den serien får en feil på enten HDD, eller dør pga av overoppheting. Poenget er at du får det du betaler for, og på billige modeller må det spares et sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspiron != Latitude. Det er stor forskjell på Latitude modellene og billig modellene deres. Jeg hadde ikke kjøpt en Inspiron, og heller ikke Dimension. Og jeg vet at det er en del folk som ikke liker Dell pga deres billigmodeller. Men alle pc-produsenter har billigmodeller. HP, Crappard Hell, FuShitsu siemens og mange andre lager også billige modeller hvor du etter 3 år kan være sikker på at 1/3 av alle pcene i den serien får en feil på enten HDD, eller dør pga av overoppheting. Poenget er at du får det du betaler for, og på billige modeller må det spares et sted.

8665920[/snapback]

Inspiron kan overhodet ikke sammenlignes med Latitude. Inspiron kan kanskje være bedre spesifisert med tanke på prosessorkraft, skjermkort osv men Inspiron kan ikke matche Latitude når det kommer til byggekvalitet, stabilitet, kvalitetsfølelse, serviceordninger osv. Dette er en kjentsak. Og Dell sier selv at Latitude-modellene deres holder høyere kvalitet enn Inspiron. Skulle hente inn et tilbud til en stasjonær PC for en forening, og da fikk jeg høre dette fra selgeren:

Hvis du har hatt en Latitude og er fornøyd med det, vil du ikke ha en Dimension. Se heller på en Optiplex.

Optiplex er Dell sin produktlinje for stasjonære ment for bedrifter.

Lenke til kommentar
Så det nå!

 

Er det noen grunn til å ha Complete care for privatpersoner? Hva mener folket?

8668567[/snapback]

Har ikke hatt behov for Complete Care. Det er bare bortkastede penger. I hvert fall på den maskinen der, siden 3 års internasjonal på-stedet-service neste arbeidsdag er standard på Latitude D630.

Lenke til kommentar
Raptor,22/05-2007 : 00:39]Noen her som vet når Dell er klare til å levere D830 & D630 med de nye nVidia Quadro NVS-kortene?

8668823[/snapback]

Ring dem og hør.

8668829[/snapback]

Skal se om jeg får tid innimellom møter imorgen! :yes:

Blir iallefall en D830 på meg så fort den er tilgjenglig med Quadro-kort.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Null "juletrelys fra østen"-preg, helt stilrent og fri for alle disse irriterende søppel-knappene. Akkurat slik en bærbar PC bør være. Det er slik bedriftsmarkedet vil ha bærbare PC'er, og jeg synes Dell har gjort en svært god jobb med designet. Ville ikke hatt en bærbar PC beregnet for forbrukere om jeg så hadde fått den kastet etter meg. Og Dell retter Latitude-serien nettopp mot bedriftsmarkedet.

8581204[/snapback]

 

Helt enig. Jeg har en D620, og det er den beste maskinen jeg noen gang har hatt. Som du sier, stilrein. Det er dette som er pent, og ikke juletre.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Helt enig. Jeg har en D620, og det er den beste maskinen jeg noen gang har hatt. Som du sier, stilrein. Det er dette som er pent, og ikke juletre..  :thumbup:

8678240[/snapback]

Selv har jeg en D600, den aller første Centrino-laptop'en. Kjøpte den i mars 2004, og den holder enda. Tastaturet fungerer flott fortsatt, skjermen er fortsatt lyssterk og den er kraftig nok til mine gjøremål. Tipper at jeg kan skvise et par år til ut av den. For ikke å snakke om servicen, som har fungert meget bra. Dell har fulgt opp og løst de problemene som dukket opp på veien. Min neste laptop blir enten en IBM Thinkpad eller en Dell Latitude. Mest sannsynlig en Dell Latitude på grunn av at man kan kutte ut Windows-lisensen på Dell sine bedriftsmodeller.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Raptor,22/05-2007 : 00:39]Noen her som vet når Dell er klare til å levere D830 & D630 med de nye nVidia Quadro NVS-kortene?

8668823[/snapback]

Ring dem og hør.

8668829[/snapback]

 

Noen som har gjort dette og kan svare?

8686364[/snapback]

Jepp,

 

Fikk ringt til i lunchen idag.

Han jeg snakket med var ikke sikker, men han trudde midten av juni.

Spurte også når maskinene fikk SSD disk, men det viste de heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...