Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Funksjonell wlan ruter til nextgentel?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg sitter nå med en idiotisk lang kabel fra stue til soverom og den ligger så mitt i veien.. greit nok for meg som trives med internett på soverommet også, men for min samboer er den desverre for stygg.. både hengende i tak og på gulv :hrm:

 

Sådan har jeg begynt å sniffe litt på wlan, og ikke minst D-Link DIR-655 som jeg har hørt så mye godt om :) men kan denne brukes med nextgentel? altså med andre ord, kan jeg sende de tilbake den speedtouch ***** der den komfra og bruke D-linken istede? jeg ser mye på hd materiale ettersom jeg ser en del mye PPV (pay per view) igjennom spike. Og ja, jeg spiller såklart noen dataspill i ny og ne (når jeg får lov vell og merke..) og da er det jo kjekt at wlan spiller er stabil (dårlig erfaring med en annen wlan ruter jeg kjøpte for endel år siden)

 

Det ble jammen med mye uintresang lesing inni alt dette men håper noen klarer å få svart på om D-Link DIR-655 faktiskt kan brukes sammen med nextgentel :thumbup:

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig du kan bruke D-linken som erstatning for speedtouchen du allerede har.

 

Det du dog må finne ut av først er om du har en PPPoA eller PPPoA forbindelse. Det må du spørre NGT kundesupport om å fortelle deg (evt. er det mulig å se i ruterinstillingene i speectouchen, men disen du ikke spesifiserer hvilken modell du har så kan jeg ikek si det nøyaktig hvor du ser det).

 

om det er PPPoE så vil det nok fungere. Er det PPPoA, så er det ikke så mange rutere som støtter den type forbindelse, så da må du sjekke at D-linken klarer det før du kjøper den.

 

I uansett tilfelle, dv.s om D-linken ikke støtter PPPoA, så kan du alltids koble alle slags trådløse rutere eter speedtouchen. Det vil fungere helt fint. Det eneste er at det er lettere å administrere åpning av porter og diverse instillinger dersom du har alt i èn boks, plus at ustabilitet og andre tpyer problemer vil oppstå mindre dersom det er færre ledd involvert.

 

Skulle du finne på å koble en trådløs ruter etter speedtouchen kan det være en god Idè å disable ruterfunksjonaliteten i enten speedtouchen (configurere den som ren bridge) eller den trådløse ruteren. Da vil du slippe å adlministrere poter osv. i begge ruterene.

 

Skal du dog ikke åpne porter (for servere hovedsakelig), så kan du koble dem etterhverandre uten å tenke på spesielle instillinger.

 

PS: Send uansett ikke tilbake alle rutere du har fra nextgentel selv om du kjøper en erstatning. Hvis det oppstår noe problem på linjen så er det første de vil spørre etter at du kobler på en av deres rutere under feilsøkingen. Da er det veldig hendig å ha en liggende framfor å vente flere dager på at posten skal levere en ny en :)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...