Gå til innhold

Mulig å ta VG1 og VG2 elektro på 1 år ?


jon-t

Anbefalte innlegg

Hei

Går nå på Studiespessialiserende og angrer litt på det, kunne heller tenkt meg elektro. Det eg lurer på er om det er mulig å ta første året elektro og andre året (IKT/dataog elektronikk) i løpet av 1 år ? Eg vil jo i løpet av 3 år på gymnas ha alle teorifagene så det er bare elektrofagene eg vil trenge.

Er dette fysisk mulig på vidergående skule ? Eller må eg ta mangen av fagene over NKI ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer aldri til å få en timeplan som passer med vk1 og vk2

Og første uken på Vk2 som måtte ha blitt i fritimene på Vk1 og ville du da ha kunnskap nok? VK2 har mange prosjekter som krever sammenhengende arbeid.

Det beste ville nok ha vert Vk1 og Vk2 fullt på 2 år så ta 1 år Gen.stud.komp

Dvs 3 år = full allmen + vk1 og vk2

Eller vk1 og vk2 så læling med gen stud komp kurs på kveldstid sånn voksene med jobb gjør.

 

Hvor mye allmen hadde du fra før da du?

Endret av War
Lenke til kommentar

Tar VG1 nå, bare tenker litt fremover...

Blir litt dumt å ta Elektro nå da eg skal ta realfagene for videre studier, og det ville gjort at eg endte opp med 5 år med VGS før universitet (fordi du får vel ikkje tatt fag som 3MX på påbygning).

Må foreksempel ta VG1 elektro over NKI mens eg går allmenn då for så å gå rett på VG2 når eg er ferdig med allmen ? Kunne eg foreksempel da gått lærling samtidig som eg tok VG2 elektro ?

Lenke til kommentar

Eventuelt ka fag trenger eg aa ta for aa ta eksamen i IKT som privatist ? Og Kor vansklelig er det egentlig ta IKT som privatist ? Holder det med aa lese godt og ha intreresse for faget ?

 

Edit

Har sett gjennom laereplanen til IKT driftsfag no, det virker rimelig enkelt :hmm:

Saa ut som eg allerede kunne klart 70%+ av det som sto der :whistle:

Kva er kravene for aa kunne gaa opp til privatist eksamen i det ?? Maa eg ha fullfort nokon fag fra VK1/GK Elektro ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Så det vil sei at eg kan i teorien ta eksamen i IKT-driftsfag rett etter at eg er ferdig med første år på allmen ?

 

Edit: Såg det no på vilbli.no :)

Spørs om eg ikkje skal kjøpe meg ein bok og begynne å arbeide med stoffet :)

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen :)

Kjem nok til å gjøre det til høsten i og med at det er for seint å ta det no.. Kan vere ein gylden mulighet for meg dette, kan vere at eg må ha ein ekstra år for å forbedre karakterer for å bli tatt opp til høgare utdanning og da kan det vere greit å foreksempel å gå lærling ved siden av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...