Gå til innhold

Vurderer å kjøpe hund


Anbefalte innlegg

Hei. Eg vurderer å kjøpe hund til sommaren men faren min er den som ikkje vil ha hund i huset. Kan nokon her komme med gode grunner til å ha ein hund? Skal prøve å overbevise han. I tillegg funderer eg rundt på forskjellige raser. Her i bygda mi er det ein god del hunder eg synest er veldig fine hunder. Nokre av dei er: Tibetansk Spaniel, Cavalier King Charles Spaniel, Toller retriever(Nova scotia duck tolling retriever), golden retriever(heller tvilsomt, for foreldra mine er ikkje spesielt inter. i stor hund.)

Så trenger tips her inne av hundeeigarar og folk med peiling. I tillegg vil eg ha tips til kenneler som selg desse hundane, helst med heimeside.

 

Hunden vil være aktiv, fordi eg skal gå tur kvar dag(trening) og me har hytte på fjellet så den vil luske rundt der og. Hunden skal vere lydig(lett å trene) og den må være søt :love: hunden skal helst være middels stor. Kan være liten og.

 

Så, eg treng tips til hundar som passer utifrå det eg har skreve, helst kennel som selg den i tillegg. Og eg treng gode grunnar til å ha ein hund.

 

Mvh

zaltmann-vil-ha-hund :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, var i akkurat samme situasjon for ett år siden. Far min ville ikek ha hund - nå sover hunden i sengen hans når jeg og mamma er borte!

 

Si at den vil få deg veldig aktiv, at du savner en kamerat i hverdagen, at den vil gi familien mye men at du vil ta på deg alt ansvaret - faren din vil nok gi litt etter når han merker hvor fint der er å ha hund ;)

 

Spill litt på det at dere har hytte, "tenk hvor fint det hadde vært å hatt en hund med oss som kan bjeffe hvis noen kommer da? Tenk for en fin skitur-venn da pappa". Liksom.

 

Funket for meg i hvert fall, og alle i familien har blitt kjempeglad i hunden nå, selv om de ikke ville ha hun først :thumbup:

Lenke til kommentar
Haha, var i akkurat samme situasjon for ett år siden. Far min ville ikek ha hund - nå sover hunden i sengen hans når jeg og mamma er borte!

 

Si at den vil få deg veldig aktiv, at du savner en kamerat i hverdagen, at den vil gi familien mye men at du vil ta på deg alt ansvaret - faren din vil nok gi litt etter når han merker hvor fint der er å ha hund ;)

 

Spill litt på det at dere har hytte, "tenk hvor fint det hadde vært å hatt en hund med oss som kan bjeffe hvis noen kommer da? Tenk for en fin skitur-venn da pappa". Liksom.

 

Funket for meg i hvert fall, og alle i familien har blitt kjempeglad i hunden nå, selv om de ikke ville ha hun først  :thumbup:

8573923[/snapback]

åå :) ja, skal prøve så godt eg kan :) kva slags hund er det du har? :innocent:

Lenke til kommentar

Tispa vår er en blanding av broder collie og elghund. Kjempefin blanding som passer perfekt for oss!

 

Hun får familien med på tinger, samtidig som hun elsker å sove på fanget (i en alder av 1 1/2 år :p ) og høre på TVen.

 

Lykke til :) Kan anbefale spesielt Elghund på det varmeste (Border collie blir gjerne litt.. "gjetete"... Ergo har du et marsvin flytter den seg ikke fra buret fordi det er dens naturlig instinkt. De krever også mye trening og lydighet, men for all del, det er en kjempefin rase).

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Elghund er i mitt hode en hund for folk som jakter, da det er en hund som fortjener noe mer og annet enn "bare" littl lydighet og tur. Den er heller ikke spesielt enkel å trene, i og med at trådstarter ville ha noe enkelt å trene.

 

Du foreslo jo selv Cavalier King Charles Spaniel, og det tror jeg ikke er et dumt valg. Den er ikke så stor, den ser søt ut, rimelig grei å trene og ok i hodet sitt.

Lenke til kommentar
Elghund er i mitt hode en hund for folk som jakter, da det er en hund som fortjener noe mer og annet enn "bare" littl lydighet og tur. Den er heller ikke spesielt enkel å trene, i og med at trådstarter ville ha noe enkelt å trene.

 

Du foreslo jo selv Cavalier King Charles Spaniel, og det tror jeg ikke er et dumt valg. Den er ikke så stor, den ser søt ut, rimelig grei å trene og ok i hodet sitt.

8579043[/snapback]

enig der, kjenner nokon som har ein. Kjempe yndig hund, snill og god :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...