Gå til innhold

Gjennopprettingsprogramvaren som følger HP laptop


Anbefalte innlegg

I det gjenopprettingsprogrammet som følger med nye HP maskiner kan man lage 1 sett med gjenopprettingsplater.

 

Kan man da slette gjenopprettings partisjonen for å frigjøre plassen og fortsatt kunne gjenopprette?

 

Når man lager disse platene etter at man har konfigurert windows slik man liker det, lager disse platene et image av "din konfigurasjon" eller fabrikken sin?

 

Hvis den lager fabrikken sin, hva skjer hvis man har slettet den partisjonen?

 

 

Noen som vet/har prøvd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HP Restore er gjenoppretting slik maskinen kommer ferdig konfigurert fra fabrikken.

 

~ Mortis360

8569957[/snapback]

jupp =)

alt slettes og alt er som da du kjøpte den :p

 

men etter det jeg vet legger de fleste selskaper ut dette på disk og ikke på cder/dvder nå... noe som kanskje er litt krise om disken tryner... man blir da avhengi av at det er garanti :ph34r:

Lenke til kommentar

Fikk ikke helt svar på det jeg lurte.

 

Altå, standard gjenoppretting er slik maskinen ble levert.

 

Hvis jeg sletter denne partisjonen, kommer systemet til å lage gjenopprettingsplater av den nåværende konfigurasjonen?

Mener å huske at den før opprettelse av platene lager et gjenopprettingspunkt?

Lenke til kommentar
Fikk ikke helt svar på det jeg lurte.

 

Altå, standard gjenoppretting er slik maskinen ble levert.

 

Hvis jeg sletter denne partisjonen, kommer systemet til å lage gjenopprettingsplater av den nåværende konfigurasjonen?

Mener å huske at den før opprettelse av platene lager et gjenopprettingspunkt?

8570025[/snapback]

Hvis du sletter partisjonen FØR du har laget gjenopprettingsplater, så driter du på leggen. Lag platene før du sletter partisjonen, for etter det, så er det no way back (med mindre du kontakter HP for å få nye plater). Og hvis/når du bruker platene du lagde for å installere Windows på nytt, så blir den akkurat som da den var ny og ubrukt.
Lenke til kommentar
Du kan bruke norton ghost til å lage en gjenopprettings disk av maskinen som den er nå.

 

Ghost lager en kopi av alt du har på maskinen og legger det på CD/DVDer som du senere kan bruke til gjenoppretting av maskinen.

8570032[/snapback]

 

Norton har jeg ikke så den går ikke :)

Lenke til kommentar
Fikk ikke helt svar på det jeg lurte.

 

Altå, standard gjenoppretting er slik maskinen ble levert.

 

Hvis jeg sletter denne partisjonen, kommer systemet til å lage gjenopprettingsplater av den nåværende konfigurasjonen?

Mener å huske at den før opprettelse av platene lager et gjenopprettingspunkt?

8570025[/snapback]

Hvis du sletter partisjonen FØR du har laget gjenopprettingsplater, så driter du på leggen. Lag platene før du sletter partisjonen, for etter det, så er det no way back (med mindre du kontakter HP for å få nye plater). Og hvis/når du bruker platene du lagde for å installere Windows på nytt, så blir den akkurat som da den var ny og ubrukt.

8570055[/snapback]

 

Ok, det var det jeg lurte.

 

Så man kan bare lage fabrikk-revocery og ikke ferdig konfigurert :(

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Du kan bruke norton ghost til å lage en gjenopprettings disk av maskinen som den er nå.

 

Ghost lager en kopi av alt du har på maskinen og legger det på CD/DVDer som du senere kan bruke til gjenoppretting av maskinen.

8570032[/snapback]

 

Norton har jeg ikke så den går ikke :)

8570122[/snapback]

Det finnes jo også gratisalternativer til Ghost o.l. Se her under "Free Hard Disk / Partition Imaging and Cloning Software". Jeg har ikke prøvd noen av disse, men du kan jo teste selv - mye mulig at det er noe der som er gull. Du finner også masse ved å søke på Google...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...