Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tråd for hjelp til kjøp av bilstereo


Anbefalte innlegg

Ettersom at jeg fikk hjelp i denne tråden og flere benytter seg av den til å spørre om hjelp

gjør jeg om denne til en liten hjelpetråd for folk som skal kjøpe bilstereo.

 

Mitt tidligere innlegg:

Hei.

 

Nå har jeg kommet dit at jeg skal kjøpe bilstereo.

Har idag kjøpt kabelsett med alle kabler jeg trenger for å montere en

forsterker osv.

 

Har fint lite peiling på dette så det hadde vært fint å fått litt hjelp til kjøp av:

-En forsterker

-En greisubwoofer

-To greie Bakhøyttalere

 

Jeg lurte litt på dette men som sagt så

har jeg ikke peiling i det hele tatt.

 

Kan enten være ett sett eller separate komponenter.

Det viktige er at det er fra samme forhandler.

Øvre pris: 3500,-

 

 

-danno_O

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Nå har jeg kommet dit at jeg skal kjøpe bilstereo.

Har idag kjøpt kabelsett med alle kabler jeg trenger for å montere en

forsterker osv.

 

Har fint lite peiling på dette så det hadde vært fint å fått litt hjelp til kjøp av:

-En forsterker

-En greisubwoofer

-To greie Bakhøyttalere

 

Jeg lurte litt på dette men som sagt så

har jeg ikke peiling i det hele tatt.

 

Kan enten være ett sett eller separate komponenter.

Det viktige er at det er fra samme forhandler.

Øvre pris: 3500,-

 

-danno_O

 

Edit: Jeg får hjelp til å legge kabler.  :blush:

8566436[/snapback]

 

focal sub/forsterker:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=1483

 

focal 6,5" komponentsystem:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...products_id=593

 

4180,-

 

du får sikkert forhandlet deg frem noen hundre i rabatt :)

Endret av onkeljan
Lenke til kommentar
Takk for svar. :)

Jeg får nok neppe 6-700 kroner rabatt.

Tror du det settet jeg linka til i første post er noe tess?

8567204[/snapback]

skader ikke å spørre :)

 

du finner nok et billigere focal sett også, men jeg ville som sagt ikke ha gått ned på budsjettet...

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort fra at du kan få ihvertfall 4-500 kroner rabatt :) Hvis ikke kan du jo ringe litt rundt til andre som selger Focal og høre hvor mye rabatt du kan få.

 

Enig med Onkel Jans forslag, tror det kan spille bra. Om man tenker seg om finner man fort ut at deleprisen pr. komponent i Tinly-pakka umulig kan være høy. Heller få, men gode komponenter enn et tilhengerlass med bob-bob :)

Lenke til kommentar
Du kan sjekke ut disse pakkene som alle er mange hakk over Tinly i kvalitet (om det helst skal være samlet pakke):

 

JBL GTO power pack

 

Magnat pakke

8568035[/snapback]

 

 

Hei. Jeg er også ute etter en bilstereo pakke. Har ikke kabler, men har to bakhøytalere (som fjernes om nødvendig) og

en pioneer spiller med: ( Det er en Pioneer DEH-P4900IB)

 

iPod® Direct Control

Klar for USB adapter(full betjening)

Aux-minijack inngang bak

MP3/WMA/iPod/USB

D4Q Digital RDS Tuner

4 x 50 Watt MOSFET forsterker

4 x 27 Watt RMS

EEQ +

LP og HP filter

Avtagbar front

Rød knappebelysning

Betjener tilleggsenheter (Multi-CD/TV/USB/Bluetooth®) via IP-buss

LCD display

CD-R /CD-RW kompatibel

2 x Linjeutganger (F + R or S/W)

ASL (Automatic Sound Leveliser)

Hard-wired remote input

Sub-display utgang

 

Jeg likte JBL pakken som ble vist.

Noen som kan hjelpe meg med å finne en pakkeløsning ? :hmm:

Takk for alle svar på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Regner med du skal ha med høyttalere fremme?

 

Nå skriver du jo ikke hvilken bil du har (må vite pga størrelse på komp sett), og du sier heller ingenting om pris..

 

Spilleren du har er ganske bra så du trenger ikke noe nytt der ihvertfall.

8607297[/snapback]

 

 

Ja, jeg er ute etter nye front høytalere og sub.

 

Jeg har en Mitsubishi Lancer 1996 modell.

 

Pris er maks. 4000. Orsk ikke å bruke så alt for mye :no:. Er jo student vettu :p

Lenke til kommentar

hei

 

prøver lykken her:

 

Trenger tips til oppsett som passer en Avensis D4D 2005 modell.

 

All forslag mottas med takk. Kommer ikke til å bytte orginal spilleren da det ikke vil se ut der inne etter at den orginale fjernes... Vet noen om det finnes linje utgang bak den orginale eller ei så vil jeg gjerne vite det.

 

Så, det jeg trenger er, forsterker 4kanals, høyytalere for dørene foran/bak, en egen forsterker for sub, forslag til 2stk 8 Sub. Ryktene vil ha det til at lyden blir penere med to små enn en stor og stygg en... Egen batteri og kondensator lr hva nå enn de heter....

 

budsjett mellom 10 - 15k

Lenke til kommentar

Jeg hadde skaffet meg et komponentsett fra Morel, Focal, Hertz eller Soundstream. Et komponentsett inneholder 2 mellomtone, 2 tweetere og 2 delefilter. Du må huske å måle hvor stor mellom tone du kan ha i bilen, om du ikke skal lage noe i døren etc. Er du sikker på at du trenger høytalere bak? Er høytalerene framme på forsterker trenger de ikke det. Dessuten, om høytalerene bak, er i samme rom som subbene, så kommer de til å lage dårlig lyd siden subbene kommer til å skyve på høytalerene bak. Skal du ha noe bak, ville jeg valgt noen bilige coax fra samme merke som du fader godt ned.

 

Forsterker til å drive dette komponentsettet evt coax bak, kan du se nærmere på UsAmps, Soundstream og Focal.

 

Så kommer subbwofer delen. Avhenging av plass bak i bilen etc. kan 2 stk 12 tommere være noe å tenke på. Det at noen sier at lyden blir dårligere, evt at bassen blir senere med større subber er noe tull. Har du orntlig forsterker på subbene kommer det til å spille bra uansett! Alt det står på er hvordan du stiller de inn, og forsterkeren som sagt. Jeg ville tro subber fra ReAudio, Sounstream, Hertz og JL Audio ville gjort deg fornøyd.

 

Som forsterker til subbene ville jeg helst ha brukt en monoblokk som matcher subbene så godt som mulig. Her gjelder de samme anbefalingene som jeg ga til å drive frontsettet.

 

Når det gjelder spilleren din har jeg ikke peiling, kan hende den har rca ut, men kan godt hende den ikke har det. Har den ikke det er ikke alt håp ute. Du kan få tak i forsterkere som tar høytalere inn, og du kan få tak i en boks, hvor du setter høyttaler kablene inn slik at du får rca ut av den. Etter som jeg tror vil du måtte bruke en del penger på dette. Men resultate vil være verdt det.

 

Jeg vet ikke om du har dette, men det er viktig å tenke på. Batteriet ditt i bilen bør kanskje oppgraderes. Har det stått i bilen siden den var ny må den ut, siden de som selger biler kjøper svake batterier.

 

Jeg ville også brukt 50mm2 strøm kabler, siden anlegget kommer til å trekke ganske brukbart med strøm. Du må også kjøpe rca kabler om du ikke har dette fra før av.

 

Hvis du kjøper alt eller en god del fra en butikk burde det være gode sjanser for at du får ett tilbud, ta å skriv en email til butikken å hør.

 

Morel, Usamps, ReAudio: www.morel.no

Hertz, Soundstream: www.installbay.no

Focal: www.iceaudio.no

JL Audio: www.bilradiosspes.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...