Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig bilutleie i Europa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens :)

Skal leie bil til roadtrip, som skal ta sted til høsten.

Skal hovedsakelig reise i Tyskland. Vil det lønne seg å leie bil i Tyskland, og ta fly ned dit. Eller leie bil i Norge og kjøre nedover?

Hvilke utleiefirmaer er billigst?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hertz og Avis burde vel være ganske sikre valg. Kan vel bestille på internett hos begge, og du kan vel også velge hvilken bil du vil ha...i alle klasser. Hva priser angår veit jeg ikke, men du får muligens noe rabatt hvis du har Mastercard/Eurocard. Trur det uansett vil bli billigst hvis du leier i Tyskland. Men flybillett kommer jo i tillegg da...selv om det går an å bly meget billig til Tyskland, med f.eks Norwegian.

Til en "road-trip" ville jeg muligens valgt å bruke egen bil, avhengig av hvor lenge turen varer....

Pantera

Skrevet (endret)

Jeg har leid bil flere ganger i Danmark, Italia, Spania og Frankrike. Ikke prøvd Tyskland. Hver gang, har jeg etter mye søking, endt opp med Europcar. Frankrike var, i hvert fall i fjor og forfjor, det billigste landet å leie i av de nevnte; der kunne du få en Premium (ex Mercedes C-klasse) eller Fullsize (ex Peugeot 607) til samme pris som Intermidiate (ex Mondeo, Peugeot 407) i Italia eller Danmark. Det er f.eks. helt vanlig, dersom man skal til Nord-Italia, og ta fly til Nice og leie bilen der. Jeg vil heller fly ned for noen hundrelapper, og slippe den litt kjedelige turen fra Norge. Dessuten er det lett å få riper i lakken i f.eks Paris. Da er det bedre å ikke ha egen bil. Men hvis det er selve bilturen som er hovedmålet, hvis du f.eks. har en bil du har lyst å teste på motorveien i Tyskland, må du naturligvis kjøre egen bil.

Endret av perjohan
Skrevet

Var i Tyskland for under 1 år siden. Det er fartsgrenser på motorveiene i Tyskland, kanskje ikke alle steder men der vi kjørte var det det.

Ruta vår...> Vi kjørte fra Norge --> Danmark --> Polen --> Tyskland, helt inn til Berlin... Der jeg møtte min drøm :love: Biler :love:

Tyskland er billand for meg :) alle drømmebilene mine fikk jeg se på under en time i Berlin, nesten som at jeg ikke brydde meg mer om bilene lenger.

Sorry for litt off-topic :)

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)
Hei folkens :)

Skal leie bil til roadtrip, som skal ta sted til høsten.

Skal hovedsakelig reise i Tyskland. Vil det lønne seg å leie bil i Tyskland, og ta fly ned dit. Eller leie bil i Norge og kjøre nedover?

Hvilke utleiefirmaer er billigst?

Takk for svar!

8566252[/snapback]

Hei!

Jeg har faktisk opplevd å finne veldig billig leiebil i Norge! På internet vel og merke. Jeg syns det er best å leie med et norsk firma, slik jeg kan lese kontrakten på norsk etc og vet helt sikkert hva som er inkludert og ikke. Dette er linken: eLeiebil

God tur! :-)

Endret av Zeph

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...