Nektard Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 (endret) jeg har canal digital Mini med 500/500 kbps linje. Hvor mange kb/sek kan jeg da laste ned? for eks: Jeg surfer på nettet, så finner jeg noe jeg vil laste ned enten med bruk av torrent eller "lagre som" så starter nedlastningsprosessen. Da står eks 50 kb/sek det indikere antall kilobites i sekundet jeg laster ned. hvor mye kilobites i sekundet er det mulig å laste ned men en slik internett? takk for svar;) Endret 8. mai 2007 av Nektard
Pozzolan Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 Hva er det du egentlig lurer på? Prøv å omformulere innlegget ditt slik at der er mer forstålig.
L O G I M A N Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Du har en linje på 500KBITS, og du skal da vite hva det tilsvarer i KILOBYTE. En Byte består av 8 Bits. Du deler dermed på 8. Du kan da laste opp og ned med ca 62.5KB/s Endret 8. mai 2007 av sesteen
Fruktkake Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 huh? 8565134[/snapback] Med mindre ISP-en din har satt en litt høyere hastighet enn det du skal ha er det umulig å laste ned for mer enn du betaler for.
Kadmium Skrevet 8. mai 2007 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Det er åtte (8) bit i en byte. En får oppgitt bredbåndskapasiteten i kilobit per sekund (kbit/s), og ettersom det er åtte bit i en byte, må man dele den hastigheten man får oppgitt av ISP-en, på åtte. Da vil du få oppgitt, i kilobyte per sekund, hvor fort du skal kunne laste opp/ned (kB/s). Svaret på spørsmålet til trådstarter, er dermed 62.5 kB/s (kilobyte per sekund). Endret 8. mai 2007 av Kadmium
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå