Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bare 14500 i 3dmark05 med 8800gtx


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettop satt sammen min nye pc som består av disse komponentene

 

E6600

Geil 2gb pc6400 DDR2

MSI 8800GTX OC edition (610/2000)

 

første jeg kjørte etter å ha installert windows xp og alle chipsett og grafikk drivere var å kjøre 3dmark 05 og da fikk jeg 14500 poeng. Er dette bra score til å være mitt system?

 

Jeg har ikke klokket noen av komponentene utenom grafikkkortet som er klokket på fabrikken.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket temperatur? hvis det blir for varmt klokkes kortet automatisk ned.

 

 

Skjer ved 100-120C med meg, men jeg har 7600gt.

 

EDIT: nja, bra og bra poeng i forhold til system, jeg fikk 11000 med mitt system.

 

 

 

Amd athlon X2 4000+

 

OCZ 2048 ddr2 pc 6400

 

7600 GT SLI

 

MSI k9n SLI

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Hva slags PSU har du?

8563043[/snapback]

 

 

Mist 500W

8563263[/snapback]

 

Jeg bruker samme PSU som deg, så det skal gå fint.

Syntes det hørtes litt lite ut kanskje... men klarer ikke huske helt hva jeg fikk

på stock hastighet. Men 05 er jo veldig avhengig av cpu for å yte maks da... så du vil merke stor forskjell på score hvis du klokker cpu litt. Er cpu som er "flaskehals" på 05 i ditt system nå. Men ikke bli alt for opphengt i score i syntetiske tester... start opp noen spill, sett alt på maks og bare nyt hvor godt alt flyter :) (det gjorde jeg litt for lite av meg en gang jeg oppgraderte)

 

 

Vinci

Lenke til kommentar
Hva slags PSU har du?

8563043[/snapback]

 

 

Mist 500W

8563263[/snapback]

 

Jeg bruker samme PSU som deg, så det skal gå fint.

Syntes det hørtes litt lite ut kanskje... men klarer ikke huske helt hva jeg fikk

på stock hastighet. Men 05 er jo veldig avhengig av cpu for å yte maks da... så du vil merke stor forskjell på score hvis du klokker cpu litt. Er cpu som er "flaskehals" på 05 i ditt system nå. Men ikke bli alt for opphengt i score i syntetiske tester... start opp noen spill, sett alt på maks og bare nyt hvor godt alt flyter :) (det gjorde jeg litt for lite av meg en gang jeg oppgraderte)

 

 

Vinci

8563293[/snapback]

 

Ser at du har klokket opp din e6600 rimelig høyt. Kan du fort fortelle meg volten du bruker på cpu, nb og minne? Og fsb, mulitplier :-) Hvis du husker det i hodet da

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har nettop satt sammen min nye pc som består av disse komponentene

 

E6600

Geil 2gb pc6400 DDR2

MSI 8800GTX OC edition (610/2000)

 

første jeg kjørte etter å ha installert windows xp og alle chipsett og grafikk drivere var å kjøre 3dmark 05 og da fikk jeg 14500 poeng. Er dette bra score til å være mitt system?

 

Jeg har ikke klokket noen av komponentene utenom grafikkkortet som er klokket på fabrikken.

 

Takk på forhånd

8562485[/snapback]

 

Høres helt normalt ut ved stock cpuklokk :yes:

Klokk cpu litt så ser du forskjellen raskt ;)

Lenke til kommentar

Hm, såvidt jeg husker får jeg 14300 på min. E6600, 2GB PC6400 CL5 og MSI 8800GTS OC (575/1700 som standard). Så det er kanskje litt lite med 200 poeng mer.

 

Edit: Kan være jeg husker litt feil, sitter ikke hjemme nå. Får sjekke senere i dag.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Nå er jeg hjemme, fikk sjekket mitt resultat. Det var 14379. Så 14500 er jo tilsynelatende litt lavt ja.

 

3DMark Score 14379 3DMarks

GT1 - Return To Proxycon 53,1 FPS

GT2 - Firefly Forest 40,9 FPS

GT3 - Canyon Flight 87,7 FPS

 

Nå behøver det jo ikke bety så mye, hvilken driver kjører du? 3DMark-scoren kan jo endre seg der etter. Selv kjører jeg 158.22.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Hva slags PSU har du?

8563043[/snapback]

 

 

Mist 500W

8563263[/snapback]

 

Jeg bruker samme PSU som deg, så det skal gå fint.

Syntes det hørtes litt lite ut kanskje... men klarer ikke huske helt hva jeg fikk

på stock hastighet. Men 05 er jo veldig avhengig av cpu for å yte maks da... så du vil merke stor forskjell på score hvis du klokker cpu litt. Er cpu som er "flaskehals" på 05 i ditt system nå. Men ikke bli alt for opphengt i score i syntetiske tester... start opp noen spill, sett alt på maks og bare nyt hvor godt alt flyter :) (det gjorde jeg litt for lite av meg en gang jeg oppgraderte)

 

 

Vinci

8563293[/snapback]

 

Ser at du har klokket opp din e6600 rimelig høyt. Kan du fort fortelle meg volten du bruker på cpu, nb og minne? Og fsb, mulitplier :-) Hvis du husker det i hodet da

8563544[/snapback]

 

Skal se hva jeg husker... CPU kjører jeg 1.475, nb kjører 1.536 (sånn ca vertfall) og minne kjører på 2.08 om jeg husker rett. Har 400fsb, så på hovedkort fsb setter jeg inn 1600, kjører minne og fsb på linked og synced... Da kjører minne på 1:1 dvs 800mhz. Multiplier er default. altså x9, så da blir cpu 400 x9 = 3.6GHz. Har fungert greit så langt, Orthos stabilt i 14timer, da gadd jeg ikke vente lenger :)

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...