Gå til innhold

Gamer-PC 20', Fullt oppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar!

 

Foreslår et sett Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB. Meget gode brikker til en hyggelig pris.

 

Du kan også spare 1000 kr på hovedkort ved å velge et Asus P5N-E SLI. Om ikke 680i kortet har noe du absolutt ikke klarer deg uten.

 

tRAS'en til OCZ'en er litt raskere, samt frekvensen er høyere. Dessuten satser jeg på minst 2TB i maskinen :D , så derfor velger jeg et hk med 6 stk s-ata porter.

 

Og angående det skjermkortet, så var det i grunn det beste tilbudet på 8800GTS-kort med 640MB minne. Kunne ikke gått lavere, pga. skjermoppløsning.

Lenke til kommentar

Tror du trygt kan kjøpe de Ballitix brikkene nevnt over, pga. de har noen av de beste IC chippene nå for tiden. De klokker veldig godt opp og er ikke noe problem på kjøre på PC8000 hastighet. Eller du kan gå for Ballistix PC8000 som har litt bedre sorterte IC brikker.

Hvis du skal kjøre SLI etterhvert så bør du gå for disse RAMbrikkene fra OCZ som er optimalisert for sånn bruk.

 

Ang. hovedkort så er det absolutt å anbefale, men bare hvis du har planer om å kjøre SLI etterhvert. Med et enkelt skjermkort så er det bedre å kjøpe et hovedkort basert på X975 brikkesettet til Intel.

Det finner mange flere hovedkort på markedet som har 6-8 SATA kontakter internt.

 

Lydkort trenger man nesten ikke nå fortida siden de intregrerte lydkorta som ligger på hovedkortet fungerer mer enn bra nok, hvis man ikke skal koble til et sinnsykt da.

 

Sånn jeg ser det så kan du spare en del inn på maskina di. Og da blir det ikke så mye ekstra hvis du vil kjøpe 2x8800GTS 320MB istedet for.

 

Skal sette opp ett forslag straks

 

 

edit: Feil link!

 

 

Edit 2:

 

Her er linik til mitt forslag til nytt PC oppsett for BullUrge

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Knallminne du anbefalte, skiftet med en gang. Satser nemlig på å få opp et SLI-sett her . . . :love:

 

Lydkort trenger man nesten ikke nå fortida siden de intregrerte lydkorta som ligger på hovedkortet fungerer mer enn bra nok, hvis man ikke skal koble til et sinnsykt da.

 

Sånn jeg ser det så kan du spare en del inn på maskina di. Og da blir det ikke så mye ekstra hvis du vil kjøpe 2x8800GTS 320MB istedet for.

 

Tenkte det ville låte litt bedre med separat lydkort, hørt noe om at det ellers kan bli litt støy. For det andre, det innebygde har ikke digital utgang! :dribble:

 

Jeg vet ærlig talt ikke om skjermkortet... Er det ikke noe om at det blir bedre flyt med høy oppløsning, desto mer minne man har på skjermkortet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Knallminne du anbefalte, skiftet med en gang. Satser nemlig på å få opp et SLI-sett her . . . :love:

 

Lydkort trenger man nesten ikke nå fortida siden de intregrerte lydkorta som ligger på hovedkortet fungerer mer enn bra nok, hvis man ikke skal koble til et sinnsykt da.

 

Sånn jeg ser det så kan du spare en del inn på maskina di. Og da blir det ikke så mye ekstra hvis du vil kjøpe 2x8800GTS 320MB istedet for.

 

Tenkte det ville låte litt bedre med separat lydkort, hørt noe om at det ellers kan bli litt støy. For det andre, det innebygde har ikke digital utgang! :dribble:

 

Jeg vet ærlig talt ikke om skjermkortet... Er det ikke noe om at det blir bedre flyt med høy oppløsning, desto mer minne man har på skjermkortet? :dontgetit:

8562821[/snapback]

 

Joda stemmer det ang. skjermkortet, men du vil få mye mer ut av 2x 8800 GTS 320MB enn 1x8800GTS 640MB.

Med den max oppløsninga på skjermen på 1680 x 1050 så er 2x8800320mb mye bedre. Du trenger ikke mere ram før du kommer opp mot 2000xmasse i oppløsning.

 

Det hele kommer egentlig ann på hvor mye penger du har tenkt å legge i det.

Lenke til kommentar

"It's all about the money!" :p

 

Joa... Det ville sikkert blitt bedre med to skjermkort. Saken med SLI da er at det kun kan være én skjerm koblet til. Med kun ett skjermkort, kan det kobles til flere.

 

Da er spørsmålet om en skal ha én skjerm (1680x1050), eller én skjerm(med høyere oppløsning)

Lenke til kommentar
Men du kan jo like gjerne gå for 1x GTX kort istedet, så har du oppgraderingsmuligheter seinere

 

Billigste GTX koster rundt 4000kr så da sparer du rundt 6-700kr på skjermkortet.

 

Ja, ja :hmm: ...får holde meg i øret litt her!

 

Blir vel 1x8800GTS 640MB da... :thumbup:

 

Kan heller oppdatere med enda et senere, med litt bedre kjøling!

Lenke til kommentar
Men du kan jo like gjerne gå for 1x GTX kort istedet, så har du oppgraderingsmuligheter seinere

 

Billigste GTX koster rundt 4000kr så da sparer du rundt 6-700kr på skjermkortet.

 

Ja, ja :hmm: ...får holde meg i øret litt her!

 

Blir vel 1x8800GTS 640MB da... :thumbup:

 

Kan heller oppdatere med enda et senere, med litt bedre kjøling!

8563060[/snapback]

 

Jupp, det styrer du selv. hvordan blir maskina seende ut?

Lenke til kommentar

bare du ikke skal spille WOW med den maskina! Fordi WoW er et spill som ikke krever noe særlig maskinvare...skammer meg over at jeg bruker svinet mitt hjemme til WOW:/

 

Epox-5PLAI hovedkort socket LGA775

P4 530 "prescott" 3000mhz

Gforce7600GS

Corsair PC2700LL XMS @200mhz og med nye timings. 1024mb

 

 

Altså...at jeg spiller wow på en maskin til 10000 er galt:)

Lenke til kommentar
bare du ikke skal spille WOW med den maskina! Fordi WoW er et spill som ikke krever noe særlig maskinvare...skammer meg over at jeg bruker svinet mitt hjemme til WOW:/

 

Epox-5PLAI hovedkort socket LGA775

P4 530 "prescott" 3000mhz

Gforce7600GS

Corsair PC2700LL XMS @200mhz og med nye timings. 1024mb

 

 

Altså...at jeg spiller wow på en maskin til 10000 er galt:)

8563162[/snapback]

 

Hva er galt med det?

Har betalt i overkant av 25.000,- for min :p

Ser ikke noe galt i å spille WoW på den :p

 

Men du har rett i det du sier, det er ikke veldig krevende spill for maskina.

 

-B-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...