Gå til innhold

Nokia E65 versus 6120 classic?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har kikket på E65 en stund nå, men så kommer 6120 classic snart og jeg ble veldig usikker på hvilken av de jeg skulle velge. De er jo forholdsvis helt like når det gjelder teknologi og begge er symbian 60.

Så da spør jeg dere; hvilken bør jeg velge?!

Endret av killerboy85
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For det første avhenger det av hvilken form du vil ha, slider eller candybar. De er begge laget av nokias "bedre" materialer. E65 har 2,2" skjerm mot 6120 sin 2". E65 har wifi som er et stort pluss (for meg i hvertfall). Hvis du er opptatt av videotelefoni er 6120 det åpenbare valget da E65 ikke har frontkamera.

En sammenlikning finner du her:

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPho...&idPhone1=1958#

Endret av Shhhh
  • 3 måneder senere...
Skrevet

6120 Classic virker veldig solid og fin. Og det er en lett mobil i forhold til utstyrsnivået. E65 er jo 30% tyngre. Det er også et pluss at 6120 Classic har radio.

Skrevet

Jeg har ikke hatt den så veldig lenge, men har opplevd å måtte restarte telefonen en gang. Har ikke merket noe spesielle bugs. Jeg synes batteritiden er god, men har hørt flere som sier den er dårlig, her avhenger det selvfølgelig av flere ting som hvor mye du snakker i den og om 3G/BT/WLAN osv er på

Om den er brukervennelig for DEG er vanskelig å si. Er du kjent med symbian s60 fra andre nokia telefoner, vil det gå som en lek. Dersom du kun har hatt s40 o.l tidligere, vil det være uvant til å begynne med. Anbefaler å teste telefonen i butikken før du evt. kjøper den

Skrevet

Har hatt 6120 i nøyaktig 2 døgn nå.

Har brukt den mye, bl.a. dataoverføring (kabel), spill, kamera, nett, samtaler, osv – og det er nå to streker igjen.

Det er bedre enn jeg hadde fryktet, særlig med tanke på at min normale bruk av mobilen ikke vil være fullt så krevende, og at batteriet bedrer seg gradvis for hver lading den første tida.

Sitter godt i hånda, reagerer kjapt, og har mange muligheter (Symbian).

Tre små minus (i tillegg til noen begrensninger i batteritid):

1. Den er noe treig når jeg blar mellom bilder (gjør ikke dette så ofte, så ikke noe stort minus. Men det er det eneste jeg har merket treigheten på)

2. Den suger til seg fettmerker fra fingrene lett som bare juling.

3. Tastene gir fra seg en liten kneppelyd (mekanisk, ikke digital) når du trykker på de. Har så godt som aldri noe å si, men merka lyden godt når jeg skulle teste den ut og samboeren skulle ligge og sove ved siden av…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...