Gå til innhold

Fikk ny bærbar til jul og trenger hjelp!


PoleCat

Anbefalte innlegg

Fikk en Targa Visionary 1600 til jul, og det ble jeg glad for... :)

Les specs på http://www.targa.no/productinfo.cfm?artno=622880

 

Siden jeg aldri har hatt en bærbar før, har jeg noen spørsmål...

 

1. Jeg installerte Need for Speed HP2 og FIFA2003, og det gikk så døvt å spille at jeg bare ga opp. Er denne maskinen egnet for å spille nyere spill? Bør jeg oppgradere skjermkortet eller noe annet?

 

2. Touchpaden er stilt inn slik at når jeg dobbelkikker på den, teller dette som et vanlig museklikk. Dette er ekstremt irriterende. Er det noen måte å disable dette på, slik at touchpaden ikke fungerer som knapp i det hele tatt..?

 

3. Jeg har heller ikke fått til internetttilkoblingen. "Får ikke summetone".

Ledningen går fra modemet til veggen slik som det gjør med den stasjonære pcn. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er absolutt ikke bra. Men du kan prøve å få mer "delt minne" til f.eks. 32mb. Dette gjøres i bios. Det er også svært vanskelig å oppgradere skjermkort på den maskinen, da skjermkortet er integrert på brikkesettet.

 

Jeg vet heller ikke hva slags touchpad du har. Men synaptics sine drivere er svært lette å sette seg inn i slik at et trykk tilsvarer et musklikk (og to tilsvarer dobbeltklikk). Det kan tenkes at det finnes nye drivere til touchpad'en på nettet.

 

Det at du ikke får summetone kan virke som at modemet er dødt (så lenge du er sikker på at du har koblet alle kontakter riktig da).

Lenke til kommentar

Laptopper duger gennerelt IKKE til spill, mye PGA at HD'ene i laptopper er TREIGE, ATA66 overføring med 5100 RPM på diskene.

børbare vil ikke være brukbare før nForce2 og SATA drives er tilgjengelig.

 

 

manglende sumemtone: sikker på at du ikke har ISDN i huset eller bredbånd?

 

ISDN: bærbare kommer IKKE med ISDN pga alle de forskjellige standarene i europa.

 

standard feil mld ved bredbånd er at folk ikke får summetone-

dette kommer av feil kabel/koblet i feil port (på pc), eller at de ikke har laget oppkobling skikkelig.

 

høyreklikk på oppkobling, og i forbindelse delen så skal BARE TCP/IP vere merket med X, resten skal vere blankt

 

Oppgradering av skjermkort: hvist PC'en er ny, kan du sikkert gå inn i bios og ta mere minne fra ram'en, nyere bærbare kan ta opp til 128 MB minne fra Ramm'en i pc'en.

 

SIS kommer med et kort som heter Xabre (+noe mer, ikke sikker) men tanken er at dette er et skjem kort med 32 MB minne som kan kobles inn i PCMCIA slott'en (ikke no bra kort, men beregnet for dem med 8/16/32 crappy kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...