Gå til innhold

Selvmord - Lette måten å bli kvitt problemer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke selvmord ulovlig? Får det noen følger for dem som prøver men feiler?

8548012[/snapback]

Ja, er dødstraff i USA for de som prøver å ta selvmord.

 

Selfølgelig er det ikke ulovelig, man får vell heller proffesjonel hjelp! Ikke straff!

Lenke til kommentar
Jeg ville kanskje kalt det feigt, siden det er utrolig lett å bli kvitt alle problememe.

8546039[/snapback]

Har du noen gode argumenter for hvorfor det er feigt?

8546051[/snapback]

 

Fordi du tenker bare på deg selv!

8546060[/snapback]

Og det kan du begrunne? Har du noensinne vært i en situasjon der du vurderer å ta livet av deg? Veldig lett å si at selvmord er feigt for de som ikke vet bedre. Selv vet jeg ikke, så jeg er forsiktig med å utale meg om slikt.
Lenke til kommentar

Jeg tør hevde at om selvmord var en fryktelig enkel måte å løse problemer ville vi hatt mye høyere selvmordsrate!

 

På den annen side tror jeg de fleste innser at ingen problemer blir løst, bare avsluttet. Heldigvis ser de fleste av oss tilstrekkelig med (positive) fremtidsutsikter til å bli værende på 'planet home' en dag til :w00t: Om dette er pga en ukuelig optimimse eller en iboende faenivoldskhet hos menneskene er jeg mer usikker på.

 

Når det er sagt føler jeg medlidenhet med og ikke avsky for de som faktisk tar dette (vanskelige?) valget

Lenke til kommentar
Jeg tør hevde at om selvmord var en fryktelig enkel måte å løse problemer ville vi hatt mye høyere selvmordsrate!

 

Kan du komme på en enklere måte å løse problemene på?

 

Jeg tror heller at grunnen til at selvmords tallene ikke er høyere enn det de er, er at selvmord går mot alle våre instinkter. Vi er "laget" for å føre genene våre videre i flest mulig unger og "sikre artens overlevelse". Vi er jo fortsatt "bare" dyr.

Lenke til kommentar

Poenget mitt, som tydeligvis ikke kom frem så godt, var at du ikke løser problemene, du fjerner bare den faktoren i 'regnestykket' som betyr mest for deg selv.

Så nei, jeg kommer ikke på noe enklere, men alle andre løsninger har et bedre potensiale for å være virkningsfullt for personen som er i behov av en løsning.

Derfor ser jeg ikke på selvmord som en 'løsning', og dermed heller ikke en enkel løsning.

Lenke til kommentar

Ikke en løsning?

Du fjerner jo alle problemene som du har, du løser alle vonde følelser som du måtte ha, du slipper å møte flere problemener.

Hvordan kan det ikke være en "løsning"?

Selvmord er også den mest virkningsfulle løsningen, når du er død, så er du borte, hvilken annen løsningen kan løse alt iløpet av et par sekunder og løse dem på en slik måte at de problemene aldri kommer igjen?

Lenke til kommentar

Så problemer i jobben 'løser' man med å slutte?

Problemer i forholdet til dama/typen 'løser' man med å så opp?

 

Å avslutte noe er ikke nødvendigis det samme som å løse problemene forbundet med det man avslutter, det er å gi opp problemene.

 

Ditt siste spørsmål har jeg allerede besvart, se siste halvdel av min forrige post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...