Gå til innhold

World Of Warcraft Ton of gold!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heh.

 

Nå har jeg brukt addons og shoppet endel leather. Iflg auctioneer skulle jeg få en profitt på 8 gold per stack med knothide leather. Jeg har solgt en til den prisen. Resten skjer det ingenting med og prisen på ah er nå nede på det jeg kjøpte for i utgangspunktet så den profitten kan jeg se langt etter. Medmindre det tar seg opp til helgen da... /cry

8563124[/snapback]

 

Er vel ikke så rart at det der skjer. Konkurranse kalles det der :!: Dersom du "dumper" prisen så følger ofte mange etter. Prøv å kjøpe i mindre kvanta, og ikke legg ut mange stacks av gangen.

Lenke til kommentar

Eg har sikkert komt opp i 10 scans.

Driver på å scanner og prøver å lære meg dei greiene der. Så eg bør liksom kjøpe alt som dei macroane forteller meg spessielt om "Prof"en er høg? Skal forsette å scanne i nokre dager til. Også til helga begynner eg kanskje for fullt med salg og kjøp :cool:

Må man forsette å scanne? f.eks om eg scanner mange ganger om dagen i 5 dager. Også begynner eg å kjøpe ting og 1 veke etter det, bør eg scanne AH då også?

Lenke til kommentar
Eg har sikkert komt opp i 10 scans.

Driver på å scanner og prøver å lære meg dei greiene der. Så eg bør liksom kjøpe alt som dei macroane forteller meg spessielt om "Prof"en  er høg? Skal forsette å scanne i nokre dager til. Også til helga begynner eg kanskje for fullt med salg og kjøp  :cool:

Må man forsette å scanne? f.eks om eg scanner mange ganger om dagen i 5 dager. Også begynner eg å kjøpe ting og 1 veke etter det, bør eg scanne AH då også?

8567814[/snapback]

 

Fortsett å scanne, så er du sikker på at du holder moden oppdatert på priser etc. Etter hvert blir det kanskje ikke like viktig å scanne like ofte, men et par ganger om dagen er sikkert uansett en fordel.

 

Jeg er usikker på hvordan Auctioneer behandler større skift i markeded som følge av økte droprater etc. Forholder den seg bare til snittet, eller vekter den nyere priser høyere enn eldre priser etc?

HSP = Highest sellable price, hva beregnes denne ut fra? Er det basert på hva som har vært BO på itemet i tidligere scans? Auctioneer kan vel ikke lese hva et item faktisk har blitt solgt for?

Endret av Marker
Lenke til kommentar

tror ikke den vekter noen ting. kunne godt tenkt meg og fått litt mere statistikk ut av den tingen. I det minste et standardavikt..

 

Et eksempel på at man må bruke huet med auctioneer.

 

post-33984-1178713623_thumb.jpg

 

20 felironbar. Sett 158 ganger. median utkjøptspris 1909gull ....

Lenke til kommentar

Statistikken kan virke litt rar av og til ja. Når man kjenner den er det kanskje også mulig å manipulere resultatene ved å ha mange like auctions med latterlig høye priser for å lure auctioneer til å tro at det er gode marginer på det, samtidig som man kanskje med en annen char har samme itemet ute til en mer bluferdig, men allikevel overpriset verdi.

 

Angående HSP fra Autioneer Wiki-page

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Understanding Highest Sellable Price

The name of this variable can be a bit misleading, and it is not literally the highest possible price that the item will sell for on the AH. It is an optimistic estimate of what this item could sell for based on the following factors:

 

The historical buyout values of this item

The snapshot buyout values of this item

The two items (of that type) with the lowest bids in the most recent scan

The market value of the item

The values you have entered for the pricing options

What this means is that the HSP is based on the calculations as if you were putting it on the AH and using the pricing autofill method to suggest a starting price. This requires you to set your pricing options accordingly. The default values are generally a good place to start, but if the HSP seems off, then you should definitely check the pricing options to see if they coincide with how you would price items.

 

Algorithm Detail

get the snapshot data (the most recent scan)

calculate the market price

get the usable median value of the item

get the snapshot median buyout

get the historical median buyout

if the snapshot has more data than the historical OR the snapshot median is less than 1.2 times the historical median, then use the snapshot median; else use the historical median

find the two lowest buyout items of that type

determine the HSP

if market value > 0

if the two lowest item prices are > 0

if the lowest item buyout < (market value - (pct-underlow restricted by pct-maxless))

HSP = (market value - pct-undermkt)

else

if the lowest item buyout > market value

HSP = (market value - pct-nocomp)

if the lowest item buyout <= market value OR HSP >= lowest item buyout

HSP = (market value - pct-underlow)

else (no competition)

HSP = (market value + pct-nocomp)

else (no market price)

if two lowest item prices are > 0

HSP = (market value - pct-underlow)

else

HSP = (vendor sell price + pct-markup)

NOTE: HSP = (market value - pct-underlow) means the market value subtracting the market value multiplied by the pct-underlow value. Example: Market price = 1g; pct-underlow = 5; HSP = (1g - (1g *.05)) = 95s.

 

 

 

Understanding Market Value

The market value of an item is calculated by comparing the medians of the historical buyouts and the snapshot buyouts.

 

if the snapshot median < 1.2 * historical median

market value = snapshot median

else market value = historical median

Understanding Base Value

The Base Price is a constant value provided by Auctioneer. These values are hard-coded in the file "EnxConstants.lua", and were taken from prices found on Allakhazam. Version 3.6.1 used values taken on June 6, 2006.

 

Base Value and Disenchanting

Since the base value is used to determine the disenchant value when using 'bidbroker' or 'percentless' you might consider changing these values by editing the constants in the "EnxConstants.lua" file. Do so at your own risk! Probably the best approach would be to set the constants at some target value for what the materials usually sell for, or give yourself a built-in pessimistic buffer for what values are are almost guaranteed to sell (slightly below market value).

 

For example, the default constant for a Large Brilliant Shard is 6g25s. On a busy weekend, a competitive market on a server may see a fair amount of them going for 5g. By lowering the constant to 5g, you can get the slash commands to give you a more accurate view of whether or not you can make a profit from DEing a blue item.

Lenke til kommentar
Jeg er usikker på hvordan Auctioneer behandler større skift i markeded som følge av økte droprater etc. Forholder den seg bare til snittet, eller vekter den nyere priser høyere enn eldre priser etc?

HSP = Highest sellable price, hva beregnes denne ut fra? Er det basert på hva som har vært BO på itemet i tidligere scans? Auctioneer kan vel ikke lese hva et item faktisk har blitt solgt for?

8570961[/snapback]

 

Jeg tror ikke den er spesielt intelligent. Jeg sletter hele databasen etter 2-3 uker, for da har prisene forandret seg på ganske mange items uansett. Du trenger ikke scanne mer enn 2-3 ganger før prisene er veldig pålitelige (med mindre du spiller på en server med lav population, da må du scanne flere ganger).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Jeg er usikker på hvordan Auctioneer behandler større skift i markeded som følge av økte droprater etc. Forholder den seg bare til snittet, eller vekter den nyere priser høyere enn eldre priser etc?

HSP = Highest sellable price, hva beregnes denne ut fra? Er det basert på hva som har vært BO på itemet i tidligere scans? Auctioneer kan vel ikke lese hva et item faktisk har blitt solgt for?

8570961[/snapback]

 

Jeg tror ikke den er spesielt intelligent. Jeg sletter hele databasen etter 2-3 uker, for da har prisene forandret seg på ganske mange items uansett. Du trenger ikke scanne mer enn 2-3 ganger før prisene er veldig pålitelige (med mindre du spiller på en server med lav population, da må du scanne flere ganger).

8583017[/snapback]

og kommandoen for å slette alt er?

Lenke til kommentar

Er det noen som har en link til liste over craftable quest items eller quest items som kan kjøpes fra vendors? Jeg har sett litt på WoWHead og Thott, men ingen av plassene har muligheter til å spisse søket slik at jeg får det jeg er ute ettter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...