Gå til innhold

Hvem er best? Am eller Britiske band

Juden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er best av amerikanske og britiske band?

Kom deres mening og begrunn svaret.

Jeg hører mest på britiske band og syns at det har gjort det mye bedre enn flere amerikanske band.

Britiske band som har gjort det bra: Queen, the Beatles osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

England er hvertfall det landet som har produsert flest store band av de. Sp tydeligvis er det britiske band som er best, i følge veldig mange

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Synes det er mange brae britiske (Anaal Nathrakh f.eks) og amerikanske (Nile, Cannibal Corpse). Amerikanere har jo den fordelen at de har 5 ganger så mange innbyggere enn storbritania og derfor har ca. 5 ganger flere musikalske* enn britene

*om f.eks 20% av befolkningen er musikalske

Skrevet

Generelt over klarer jeg sjeldent å like Amerikanske band. Finnes unntak, så klart.

- Vokalen synes jeg er veldig lik i de aller fleste band innenfor rock/metal. Har ikke peiling på hvorfor, men liker den bare ikke :S ikke spør.

- Virker mer mainstream. Amerikanske band har ofte en "enkel-å-like-lett-å-bli-lei-av-formel". Musikken er ofte enkelt bygd opp . Mainstream kan jo være bra det og, men, men.

Skrevet
Skjønner ikke helt vitsen med denne tråden...Ingen band er "best".

8538790[/snapback]

Må si meg enig, ikke helt gjennomtenkt problemstilling egentlig. Blir egentlig bare en telletråd i bunn og grunn.

Skrevet

Allikevel, jeg mener at UK er klart best. Jeg nevner i fleng:

Pink Floyd

Thin Lizzy

Rainbow

Deep Purple

Radiohead

The Beatles

The Clash

Dire Straits

King Crimson

Van Der Graaf Generator

osv... I hvert fall de jeg liker best. Det eneste USA har å vise frem fra mitt synspunkt er Tom Waits (men faren var jo skotsk-irsk... [moren var norsk!]), Bright Eyes og Bob Dylan. Røft sett, altså.

Skrevet
Skjønner ikke helt vitsen med denne tråden...Ingen band er "best".

8538790[/snapback]

Må si meg enig, ikke helt gjennomtenkt problemstilling egentlig. Blir egentlig bare en telletråd i bunn og grunn.

8538941[/snapback]

Her må eg sei meg ganske enig. Kva land eit band kjem frå ser eg på som ganske irrelevant, det er klart at folk synest landet sine favorittband kjem frå er det beste. Det er eller ikkje så mykje å diskutere her, ergo blir dette ein telletråd og stenges. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...