Gå til innhold

Xbox! Er det så bra som man vil ha det til??


SMARTGUY

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jcq, xbox ble oppskrytt langt oppi himmelen, det går ikke ann å bortforklare og det gjør ikke saken bedre at sony gjorde det samme med ps1/2.

 

Kan du ikke komme med konkrete sitater/linker til det du snakker om, og også bevis for at INGEN spill til Xbox har levd/vil leve opp til dette.

Lenke til kommentar

Her er noe av det som ble sagt av Sony før PS2 ble sluppet på markedet... Hmmmm, ikke mye hype der nei.. :roll::roll:

 

----------------------------------------------------------------------

 

By Robert Lemos, ZDNN

March 3, 1999 5:13 PM PT

 

Sony's next PlayStation could have all the makings of a killer

home-entertainment device-if the company takes the cuffs off.

With a 128-bit processor that runs games three times faster than the

Pentium III, a graphics chip two times faster than some high-end

graphics powerhouses from Silicon Graphics (NYSE:SGI), DVD

capabilities, and most likely, online connectability, the so-called

PlayStation 2 could be a dream home-entertainment device when it comes

to market late next year.

 

But Sony Computer Entertainment America Inc. (SCEA) seems reluctant to

make PlayStation 2 the center of the living room.

 

Morning News: PlayStation 2 Official Announcement

 

PlayStation's successor has been announced today by Sony Computer

Entertainment, with the console being released in Japan this Winter,

followed by a Fall 2000 release in US and European territories.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

March 2, 1999

 

 

SCE announced the completion of its as-yet unnamed "PlayStation 2"

research and development project in Tokyo today, following months of

industry speculation and prediction. The company is currently referring

to the project as the "Next Generation PlayStation".

The company's official announcement stated the successor to PlayStation

would cost no more than 50,000 Yen or $420, and will "massively increase

the quality and performance of graphics technology to the maximum level

that can be enjoyed on a television set," using its revolutionary Emotion

graphics synthesizer to produce "unparalleled graphic quality and

detail."

 

 

The statement went on to claim the "next generation technology combines

this richly detailed graphic quality with the revolutionary ability to

generate worlds, characters, behaviors and complex physical simulations

in real-time via the massive floating-point processing power of the

system."

 

Next Generation PlayStation's capabilities include the power to affect

the hair and clothing of an in-game character using a digital wind

calculated and processed in real-time. Other examples given include "the

simulation of real-world physical attributes such as gravity, friction,

mass and the accurate simulation of different materials such as water,

wood, metal and gas."

In order to cope with the calculations needed to accurately portray how

characters and objects in a game should think, act and behave, next

generation PlayStation uses "a computer system with a massive

floating-point mathematical calculation capability, far beyond the

current state-of-the-art workstations, and approaches the performance of

large-scale super computers used for scientific simulation."

 

SCE claims "the next generation PlayStation has at its heart a CPU with

data processing capabilities far exceeding those of today's

state-of-the-art PCs and with a rendering processor that has greater

performance than that of the highest level graphics workstations." These

claims show the electronic giant's desire to create "a new form of

computer entertainment that incorporates music and movies," as stated by

SCE's Executive Vice President, Ken Kutaragi.

 

Executives reported Sony and Toshiba Corporation had invested about 20

billion yen, which equates to approximately $166 million, in developing a

pair of chips for the new machine. The Sony group has also set a budget

of around $300 million to develop new PlayStation hardware including the

two core chips. The budget would be around $500 million when including

the cost for developing tools for game software developers, the companies

informed.

 

The next generation console will feature DVD compatibility, to allow for

the storage of massive amounts of data and large programs, and in the

future SCE "anticipates the need for larger, high capacity storage

mediums required by the new forms of digital entertainment created by

Emotion Synthesis."

 

The new system employs MPEG2 image decompression technology, allowing for

the storage of compressed image data for texture maps and background data

that can then be decompressed in real-time as required by the

application. According to SCE, "the resulting image quality not only

matches the computer graphic quality generated by the system but is also

of the highest quality available for in-home use."

 

Sound has not been forgotten by SCE, as the PlayStation's successor will

allow for "even more complex digital enhancement and processing of sound

effects and music. Software generated sounds, using the massive

calculation performance of the system and complex enhancements to the

sound processor, allows for the encoding and processing of advanced 3D

digital sound techniques such as AC-3 and DTS. With this leap forward in

technology, Sony anticipates a new world of digital entertainment that

will surpass the experience of conventional video and music CDs."

 

PlayStation users need not feel forgotten, as the new platform will be

backwards compatible by integrating LSI Logic's new I/O processor, which

uses a 32-bit core identical to the current PlayStation system. This

means "the accurate interchange of data and programs with the rest of the

new system" will be feasible.

 

SCE has given no sales predictions for the next generation successor to

PlayStation, but should all of the company's claims be true then it is

hard to see how Dreamcast, Pentium III, or any other platform for that

matter, can win the war in terms of hardware sales or software

development support.

 

As part of the demo shown to the press late last night in Japan (during

the daylight hours there), Sony revealed several technological feats and

several new games. We will have all the details tonight at 6:00 PM

Pacific for our evening update

 

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Morning News: PlayStation 2 Technical Specs

 

SCE today issued technical specifications for its "next generation

PlayStation," and NGO has them in full.

 

 

March 2, 1999

 

 

These are the official specs released today by SCEI. As NGO readers will

note, these specs are, in fact, an improvement on the "Emotion Engine" as

it was shown at the ISSCC conference last month.

Some key features to take note of: the system reportedly can rasterize 75

million polygons a second, and is able to transform 66 Million polygons a

second. One of the details not mentioned here that was presented at the

official announcement last night is that the machine animates at some 600

frames per second and then renders down to 60fps. This allows for effects

like motion blur and incredibly smooth animations.

 

Other improvements of note: the CPU is now 300MHz, and the machine is

capable of 6.2 Billion Floating Point Operations. These specs are

incredible enough that they raise the question of how on earth the

machine can be manufactured affordably. We hope to have more insights

into that question and others soon.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hmmmm, jaja, ikke så vanskelig å se hvem som ble lurt....

Lenke til kommentar

Til han som påstod at det var 1 år mellom Xbox og PS2, sjekk fakta, PS2 hadde vært ute omtrent et år (om jeg ikke tar helt feil) i Japan før den ble lansert i resten av verden ;)

 

nisse: hvilket spill til xbox har dårligere grafikk enn PS2? Og er det så mange av de spillene at du bryr deg, siden du ikke bryr deg om grafikk, sier du da, om og om og om igjen, men likevel er det det eneste du har å si mot konsollen?

 

Han med problem med RGB kabelen, høres ut som for meg at TV'en ikke støtter RGB, eller om du har flere SCART-innganger, er det vanlig at kun ene støtter RGB, jeg har hvertfall dag og natt forskjell med RGB ^^

Lenke til kommentar
Til han som påstod at det var 1 år mellom Xbox og PS2, sjekk fakta, PS2 hadde vært ute omtrent et år (om jeg ikke tar helt feil) i Japan før den ble lansert i resten av verden ;)

 

nisse: hvilket spill til xbox har dårligere grafikk enn PS2? ^^

 

Eneste xbox fanatikere tenker på er grafikk...........oven for kan vi se et godt eksempel på det :wink:

 

Hvilken konsoll har flest og best eksklusive titler?.....jo PS2 og GC.

Lenke til kommentar

Det er artig å se at du Jg-c stadig kaller folk PS2 FANBOYS, men du er jo den som faktisk er verst her. Bare sånn for å pressesere det.. han budaval eller hva han heter, er ikke så værst selv :lol:

 

Men uansett et litt rotete innlegg om hva jeg mener om saken!

 

Jeg mener dette er grunnen til at Xbox selger bedre.

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/12/12...5327#1039695327

 

Media er grunnen. Rett og slett.

 

"Xbox - Dette er favoritten til de litt eldre ungdommene."

Kanskje det er det, men det er fordi avisen i utgangspunktet har lagt frem konsollene sånn, uten og egentlig ta utgangspunkt i fakta. Når en uviten person 13 år å opp leser dette så tenker han "Dæven, Xbox må jeg ha, GC er barnslig, SIER media"

 

Dette er en av faktorene den andre er denne:

PS2: ca.300mhz, GC: ca.500mhz Xbox: ca. 733mhz, da tenker folk "Å dæven det er jo ikke noe tvil om hva jeg skal kjøpe, den har jo aller aller best grafikk, derfor de beste spill". Og da er det INGEN måte å prøve prate fornuft inn i den personen.

 

I klassen min er vi 15 gutter, 8 av de eier GC, 6 av de skulle kjøpe Xbox til jul. Ingen av de hadde noen annen konsoll, så spurte jeg "Hvorfor iallverden kjøpe Xbox som 1. konsoll."? Så sier de selvfølgelig "Fordi den er best." Så tok jeg dem med hjem, og viste de spillene til GC min, trengte ikke vise dem PS2, "for det vet jo ALLE hva er"? Men uansett, nå sitter alle 6 med GC hjemme, etter den dagen. Å noen har den øverst på ønskelisten i år.

 

De skulle ha Xbox pga "kraften", men de kjøpte GC pga spilla. Men som regel kjøper de Xbox med engang, og ønsker ikke høre noe annet en Xbox, det er sånn man blir "fanboy".

 

Dette baseres på masse fakta, og et snev av egene meninger. Men folk må inse at det er mye fakta ute går?

 

Jeg ville kjøpt konsoll i denne rekkefølgen om jeg var heeelt nøytral, basert på gode spill:

 

1. PS2 2. GC 3. Xbox, dette er om jeg skal være nøytral, men om jeg skal si hva jeg liker best er det GC, så PS2. Men jeg sier langt i fra at Xbox er dårlig, bare at den har et mindre tall kvalitets titler enn de 2 andre. Generelt liksom.

 

Egentlig vil jeg ikke si hva jeg syntes er best eller hva som er best eller noe, å når jeg mener om en konsoller er bra bedre eller best, så tar jeg utgangspunkt i spilla, IKKE noe annet.

 

Poenget er at xbox selger bedre enn GC i eu pga go markedsføring,god pris, og media med seg.

 

Mye er rotet skrivi her så ikke hopp i på meg med en gang, jeg vil ikke starte noe diskusjon, bare ytre en liten mening, og masse fakta.

 

[Huff huff, detta ble rotete, har litt problemer med å formiddle budskap skriflig, det virker så riktig i hodet mitt, men dere får prøve tolke det. :lol:

 

 

Men uansett Jg-c om du trur den filmen og de screenshotsene er sånn spillet virkelig vil være tar du veldig feil, om du fortsetter tru det blir du alle fall skuffet. Det er bare en film, laget med grafikkmotoren, men mye er gjort med den, ta Nightfire cutscensa som et eksempel, samme prinsippet her. MEN, jeg vet spillet vil se JÆVLIG bra ut, bare at de ikke må forvente det som er forløpig bevist. Klemz og God Jul i allefall :p

Lenke til kommentar
Det er artig å se at du Jg-c stadig kaller folk PS2 FANBOYS, men du er jo den som faktisk er verst her. Bare sånn for å pressesere det.. han budaval eller hva han heter, er ikke så værst selv :lol:

 

For det første: det er artig å se hvordan du alltid klarer å stave brukernavnet mitt feil. Jeg heter ikke Jg-c, Jc-q, Jcg, Cj-g eller Gc-j. Jc-g er navnet.

 

For det andre, jeg er like mye Xbox-fanboy som du er Xbox-hater. Put it that way.

 

Men uansett et litt rotete innlegg om hva jeg mener om saken!

 

Jeg mener dette er grunnen til at Xbox selger bedre.

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/12/12...5327#1039695327

 

Media er grunnen. Rett og slett.

 

"Xbox - Dette er favoritten til de litt eldre ungdommene."

Kanskje det er det, men det er fordi avisen i utgangspunktet har lagt frem konsollene sånn, uten og egentlig ta utgangspunkt i fakta. Når en uviten person 13 år å opp leser dette så tenker han "Dæven, Xbox må jeg ha, GC er barnslig, SIER media"

 

Dette er en av faktorene den andre er denne:

PS2: ca.300mhz, GC: ca.500mhz Xbox: ca. 733mhz, da tenker folk "Å dæven det er jo ikke noe tvil om hva jeg skal kjøpe, den har jo aller aller best grafikk, derfor de beste spill". Og da er det INGEN måte å prøve prate fornuft inn i den personen.

 

I klassen min er vi 15 gutter, 8 av de eier GC, 6 av de skulle kjøpe Xbox til jul. Ingen av de hadde noen annen konsoll, så spurte jeg "Hvorfor iallverden kjøpe Xbox som 1. konsoll."? Så sier de selvfølgelig "Fordi den er best." Så tok jeg dem med hjem, og viste de spillene til GC min, trengte ikke vise dem PS2, "for det vet jo ALLE hva er"? Men uansett, nå sitter alle 6 med GC hjemme, etter den dagen. Å noen har den øverst på ønskelisten i år.

 

De skulle ha Xbox pga "kraften", men de kjøpte GC pga spilla. Men som regel kjøper de Xbox med engang, og ønsker ikke høre noe annet en Xbox, det er sånn man blir "fanboy".

 

Dette baseres på masse fakta, og et snev av egene meninger. Men folk må inse at det er mye fakta ute går?

 

Jeg ville kjøpt konsoll i denne rekkefølgen om jeg var heeelt nøytral, basert på gode spill:

 

1. PS2 2. GC 3. Xbox, dette er om jeg skal være nøytral, men om jeg skal si hva jeg liker best er det GC, så PS2. Men jeg sier langt i fra at Xbox er dårlig, bare at den har et mindre tall kvalitets titler enn de 2 andre. Generelt liksom.

 

Egentlig vil jeg ikke si hva jeg syntes er best eller hva som er best eller noe, å når jeg mener om en konsoller er bra bedre eller best, så tar jeg utgangspunkt i spilla, IKKE noe annet.

 

Poenget er at xbox selger bedre enn GC i eu pga go markedsføring,god pris, og media med seg.

 

Mye er rotet skrivi her så ikke hopp i på meg med en gang, jeg vil ikke starte noe diskusjon, bare ytre en liten mening, og masse fakta.

 

[Huff huff, detta ble rotete, har litt problemer med å formiddle budskap skriflig, det virker så riktig i hodet mitt, men dere får prøve tolke det. :lol:

 

 

Men uansett Jg-c om du trur den filmen og de screenshotsene er sånn spillet virkelig vil være tar du veldig feil, om du fortsetter tru det blir du alle fall skuffet. Det er bare en film, laget med grafikkmotoren, men mye er gjort med den, ta Nightfire cutscensa som et eksempel, samme prinsippet her. MEN, jeg vet spillet vil se JÆVLIG bra ut, bare at de ikke må forvente det som er forløpig bevist. Klemz og God Jul i allefall :p

 

Jeg må bare spørre deg om et par ting. Har du Xbox? Har du hørt om in-game footage? Det er filmer og screenshots som er tatt mens spillet har vært i gang. De er helt klart representative for hva du får når du spiller spillet. Det er mulig at det ikke er sånn med Playstation eller Gamecube spill :p , men det er i allefall sånn med PC og Xbox. Jeg vil gjerne ha et eksempel på in-game film til et Xbox spill, som ikke tilsvarer sluttproduktet. Cutscenes er ikke in-game. Det håper jeg du forstår.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen Xbox hater min vel, da ville det vært MOT min moral å eid en. Ville det ikke? Jeg hater IKKE Xbox, bare syntes den har det svakeste spilleutvalget... Å at Gamecube lett blir dømt.. av hva de trur. Men uansett, kan du ikke på noen måte si deg enig i at det jeg skrev angående Xbox i forhold til Salg på mange måter stemmer?

 

Jeg er sikkert på, om du hadde kommet hit... som du sikkert ikke vil, men om du hadde gjort det, å lat meg ta deg med på en runde på hva denne Gamecuben faktisk har å by på... Så hadde du blitt rimelig overasket, å fått et litt annet syn på spille situasjonen.

 

Når det gjelder dette Halo 2 greiene, så er det film basert på Ingame motoren, å det er lagt på filtre evt andre ting osv.. Men jeg skal selvfølgelig la deg tru noe annet. Min venn :lol:

Lenke til kommentar

Tidligere i topic var det en som nevte at de som har Xbox kun trekker frem grafikk.... Dette er forsåvidt sant, for enda er dette det eneste Xboxen har som ingen andre har. Vi må huske på at dette er første konsollen til Microsoft, og da tar det litt tid før hjulene begynner å rulle, og man får eklusive titler...

 

Sony og Nintendo har vært på spillmarkedet i gud-vet-hvor-lenge og da sier det seg selv at spillutviklerne først og fremst satser på noe de vet kommer til å fungere, og noen som er grei å sammarbeide med... Det er ikke enkelt å bare hive seg i noe, og satse millioner av kroner på et selskap når man ikke vet om de kommer til å Microsoft er noe flink med dette i det hele tatt.

 

Det sier seg selv at de satser med det første på Sony og Nintendo når de vet dette er seriøse, gode, flinke etc. selskap.... Det er derfor man må vente ut i 2003 før man får se at det kommer skikkelige Xbox only spill.

 

Det er sikkert derfor mange spillutviklere har ventet med å lage spillene sine til xbox. kanskje de ville se hvordan konsollen gikk før de satset sitt levebrød på den... mens GameCube som har vært like lenge på markedet har fler utviklere som sikkert startet på spillene sine lenge før den kom på markedet, siden de visste Nintendo ikke ville gjøre en flopp

 

 

Overse mine kunnskaper om orden i skrivingen min..... Den er ikke god

Lenke til kommentar

Mener du at de to andre konsollene (PS2 og GC) ikke har grafikken.

GC er MYE bedre enn Xbox på maskin kraft.....kan du nevne noen spill som har bedre grafikk enn RE:Remake? Folk tror som oftes at GC ikke er kraftigere enn Xbox , men det er fordi de blir lurt av tallene for GC kjører på et helt annet system enn Xbox.

 

Sony lykktes med sin konsoll de var også ny på markede ,men MS gjorde det ikke .....det er bare å innse fakta 8)

Lenke til kommentar

hehe... dette blir jo nesten for dumt å diskutere, menmen..... Vi gjør det likevel :D

 

GameCube/Nintendo har vært velidg helldig, det er jeg enig med.. De har klart å utnytte kraften i Xboxen fra første stund. Dette har Xbox/Microsoft ikke klart, og henger litt etter.... Men hvis du ikke klarer å innse (det vi har prøvd å si til deg så mange ganger) er at Xbox er på første generasjonsnivå... Det vil si at den ikke utnytter kraften sin. Se på PS2.. da den kom hadde den en lusen grafikk. da var også den på førstegenerasjonsnivå, men se nå som den er på sitt tredje. Den kjører utrolig fin grafikk (se: MGS) Dette er noe Xbox også vil gjøre, og ikke kom å fortell meg at den har presset ut hver dråpe i sine spill.... Residen Evil Remake har fantastisk grafikk, ja, det ser også Resident Evil 4 også ut til å få... Men ikke fortell emg at Splinter Cell ikke kan måle seg, fo det er så oppunder perfekt som man kan få det.

 

xbox er en uslipt juvel som kommer til å bli ufattelig bra til syved og sist. Jeg var ikke så aktiv på PS2 fronten da den ble lansert, men jeg går ut fra dere hadde den samme diskusjonen da som vi har nå...

 

Bare vent.... Mitt tips

 

EDIT: Dessuten, det du sier om at å inse fakta er å langt fra fakta som man kan få det.... synd det

Lenke til kommentar
hehe... dette blir jo nesten for dumt å diskutere, menmen..... Vi gjør det likevel :D

 

GameCube/Nintendo har vært velidg helldig, det er jeg enig med.. De har klart å utnytte kraften i Xboxen fra første stund. Dette har Xbox/Microsoft ikke klart, og henger litt etter.... Men hvis du ikke klarer å innse (det vi har prøvd å si til deg så mange ganger) er at Xbox er på første generasjonsnivå... Det vil si at den ikke utnytter kraften sin. Se på PS2.. da den kom hadde den en lusen grafikk. da var også den på førstegenerasjonsnivå, men se nå som den er på sitt tredje. Den kjører utrolig fin grafikk (se: MGS) Dette er noe Xbox også vil gjøre, og ikke kom å fortell meg at den har presset ut hver dråpe i sine spill.... Residen Evil Remake har fantastisk grafikk, ja, det ser også Resident Evil 4 også ut til å få... Men ikke fortell emg at Splinter Cell ikke kan måle seg, fo det er så oppunder perfekt som man kan få det.

 

xbox er en uslipt juvel som kommer til å bli ufattelig bra til syved og sist. Jeg var ikke så aktiv på PS2 fronten da den ble lansert, men jeg går ut fra dere hadde den samme diskusjonen da som vi har nå...

 

Bare vent.... Mitt tips

 

EDIT: Dessuten, det du sier om at å inse fakta er å langt fra fakta som man kan få det.... synd det

 

Chester du vet at selv om at du har xbox betyr ikke det at MS har lykktes ......... vil heller si at de har drete på draget :p

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at de sitter på tronen nå, jeg heller.... men det sier vel litt om dine kunnskaper hvis du sier de har dritte på draget. Og det tror jeg nok de fleste med litt peilig på konsoll vil si seg enig med meg i

 

Jeg tør påstå verken Nintendo, Sony eller Microsoft har dritte på draget. Bare fordi Xbox ikke selger så bra i Japan betyr ikke at det er en dårlig konsoll..... Jeg tør satse ræven min på at du ikkehar satt deg inn i hva som kommer på Xbox, men er så kjær i din konsoll og er enormt trangsynt.

Det er umulig å diskutere da

Lenke til kommentar
Tittel: XBOX! Er det så bra som man vil ha det til??

 

den er bedre

 

Helt til jeg ser et spill rendert med 120 mill. polys/sec, så vil jeg si at den er dårligere enn det man vil ha det til. Og det er langt ifra den store game-console revolusjonen som MS osv. ville ha det til. Men ja, den er teknisk sett bedre enn PS2 - skulle jo bare mangle nå den: a) er 2 år nyere i teknologi og B) selges med totalt underskudd, i motsetning til Sony som tjener penger på sine konsoller.

 

Bra sagt :D

 

At MS selger XBOX til understudd kommer jo bare brukerne tilgode

Lenke til kommentar

Å svare på innlegget til noen som er så respektløse at de ikke klarer å skrive navnet ens rett engang fortjerner egentlig inget svar.

 

Men det der med at du skriver at Media er årsaken til at Xbox selger så bra? Den må du lenger ut på landet med.

 

Den eneste grunnen til at PS2 selger så mye fortsatt er p.g.a. merkenavnet og nettopp media. At du kan si noe slikt om Xbox er utenfor min fatning. Det er nettopp "nerdene" og ikke akkurat "mannen i gata" som kjøper Xbox, dette pga at "mannen i gata" ikke engang vet at Xbox er bedre enn PS2, mye pga Media. Bare se på forumene runtomkring, Xbox tilhengerne er jo i soleklart flertall, akkurat som her. Er det noe Xbox mangler så er det nettopp mediadekning og skryt på den fronten, å hevde at Xbox selger så bra pga media er bare en vanvittig påstand.

Lenke til kommentar

Altså nå drar ikke jeg PS2 inni dette, PS2 ligger så langt forann begge konsollene i form av populæritet at det er ikke snakk om. Jeg tenkte mer Xbox/Gamecube varianten.

 

Trur ikke du aner hvor lett media påvirker.. Deg også, ubevist! Om du ser på den linken jeg gå deg, så kan det oppfates sånn for sånne som leser det:

 

PS2 - Sikker Vinner

 

Xbox - For voksene tøffe folk

 

Gamecube - Så har vi barnekonsollen

 

Hva kjøper du da? Hvis vi ser Gamecube/Xbox... De fleste over 12 ville mest sannsynlig gått å kjøpt en Xbox basert på BARE det de leste der... Det som er poenget her.. Disse folka som jobber i VG, Dagbladet alt dette.. Har jo stort sett ikke generell kunnskap... Sånn er det overalt.. ikke kom å si noe annet.

Lenke til kommentar

VG/Dagbladet har forøvrig peiling på veldig få ting, bare så det er sagt! :wink: , konsoller har de ikke snøring på (spes. VG med Rune Fjeld Olsen i spissen), men du kan da ikke nekte på at Gamecube er den mest barnevennlige konsollen? Ser forøvrig ikke så voldsomt mye usannheter i karakteristikkene dagbladet ga ut, det står ingensteder at Gamecube er en barnekonsoll, og det er listet opp flere voksenspill der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...