Gå til innhold

Am.rvolusjn: Kolonistene:representasjon - hvordan?


fxwz

Anbefalte innlegg

Fryktelig dårlig emnetittel, så kom gjerne med forslag til forbedringer.

 

Skal løse følgene oppgave:

1. "No taxation without representation", var slagordet til mange av kolonistene. Hva mente de med dette slagordet, og hvilke begrunnelser hadde de for kravet om representasjon?

 

Sliter litt med den siste delen. Det eneste jeg har funnet ut er at de mente at det var urettferdig at de måtte betale skatt til parlamentet, da det ikke var representert der.

 

Jeg hjelper på sett og vis et gruppemedlem i et gruppearbeid.

 

På forhånd takker jeg for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hele gaar jo paa at de maatte betale samme skatter som engelskmennene, som var representert i parlamentet i London...

 

Litt sann som EOS og Norge... Vi betaler en haug, men vi faar ikke lov til aa stemme(representasjon av Norge i EU-parlamentet).

8533272[/snapback]

 

Bortsett fra at vi nordmenn har så mye penger at det ikke er noen som gidder å gjøre noe med det. (På samme måte med bensinprisene, alle syter over at den er så dyr, men ingen gidder å gjøre noe med den heller!)

 

Polen ble jo billig for EU, etersom det er Norge som betaler hele det beløpet Polen får fra EU (Ja, ja! For kvervulantene: jeg mener at Norge BETALER like mye til EU som EU gir i bidrag til Polen!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...