Gå til innhold

Creative Zen Stone og Zen Stone Plus tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå funker ikke min Zen V Plus på min pc hjemme heller. Puttet den i, pc-en fant ny hardware og prøvde å installere drivere, men fant ikke noe. :(

9273886[/snapback]

Denne tråden handler om en annen spiller. Men jeg kan prøve å hjelpe deg. Har du prøvd å restarte spilleren? Holde inne restart knappen på siden, holde inne på-knappen. Slippe på-knappen også slippe restart-knappen? Eller så kan du gå inn på Creative sine hjemmesider/support. Der står det løsninger på mange problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hva!? Da beklager jeg all spammen i denne tråden, hele tiden sett feil på topicen. :blush:

 

 

Må se om jeg finner en annen tråd da. Er forresten ikke noe galt med spilleren. Du må vel nesten installere programmet som fulgte med, men siden det står på esken at du slipper det skal jeg få det til uten. :realmad:

Lenke til kommentar
Hva!? Da beklager jeg all spammen i denne tråden, hele tiden sett feil på topicen. :blush:

 

 

Må se om jeg finner en annen tråd da. Er forresten ikke noe galt med spilleren. Du må vel nesten installere programmet som fulgte med, men siden det står på esken at du slipper det skal jeg få det til uten. :realmad:

9275442[/snapback]

Tror du først må instalere programmet, også kan du i driveren bestemme om den skal komme opp som en flyttbar disk. Det er i hvert fall slik med min Creative Zen Vision:M.

Lenke til kommentar

Lyden på creative zon stone er veldig god. Jeg har vært innom 4gb, 6 gb og 8 ogb samt 1 gb nano og 128 mb plus at jeg tror jeg har hatt den 5 gb også. Så og si alle creatives modeller under 10 gb. Og Creative Zen Sone har en veldig god lyd! Langt bedre enn den råtne nanoen. På høyde med de beste. Et absolutt godt kjøp!

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å bestille derifra? Vil nødig måtte betale moms + toll siden de sender fra irland..

8785085[/snapback]

 

 

Ifølge HjemmePC så kommer alle Creative Zen spillerne med samme lydkort, noe som gjør at de høres likt ut hva lydkvalitet fra spilleren angår.... Noe som i de testene jeg så var til Creative småspillerne sin fordel iforhold til feks Shuffle eller sandisk...

Lenke til kommentar

Den er svært god som jeg allerede har sagt. Desverre kan du ikke selv fikse din egen EQ som gjør at denne med feil hp kan virke ganske bråkete på bussen, men lyden er veldig klar. Den er mye bedre enn på for eksempel Creative Nano 1 gb. Denne er nok på høyde med alle de rundt 4-8 gb som har svært god lyd, så god lyd du trenger. Ikke utsett kjøpet på lyden!

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt inne bestilling på Zen Stone Plus hos en forhandler som har vært rammet av Creatives leveringsproblemer/vrangvilje på dette produktet. Men jeg fikk endelig min sorte utgave (jippi :) ), mens lime-utgaven fortsatt står i restordre. Jeg måtte for øvrig klage litt før jeg fikk dem (stretto.no) til å splitte ordren og selv ta pakke-/portobelastningen for dette.

 

Nå har jeg altså fått den, og jeg er littegranne imponert, faktisk. Det er litt uvant brukergrensesnitt i starten, men man venner seg fort til det. Og når man kommer inn i det er det masse funksjonalitet pakket inn i denne lille rakkeren.

Jeg var litt avventende til hvordan låsingen av tastene skulle fungere, men synes ikke det var så vanskelig (litt blaing i menyoverskrivftene, men valget for låsing ligger på eget toppnivå i menystrukturen). Dessuten har jeg ruslet litt rundt med spilleren og har vel ikke opplevd at tastene trykkes inn så lett.

Har også kjøpt et beskyttende silikontrekk med klips, og det gjør at knappene er enda litt bedre beskyttet mot uventede trykk.

USB 2.0-overføringen går også greit raskt, men jeg brukte noen minutter på å fylle opp rundt 1Gb på den. Synes ihvertfall ikke den oppleves som tregere enn andre USB-enheter jeg har.

 

Bruker Koss Porta Pro på den, og synes lydkvaliteten er meget god. Har ikke forsøkt de medfølgende proppene. Til jogging har jeg et par Koss The Plug. Regner med at det skal låte bra også.

 

For øvrig vil jeg anbefale at man laster ned "Creative Media Lite" som er Creatives program for å overføre musikk til spilleren. Den viktigste grunnen er imidlertid at man sammen med denne også får autosjekk etter firmware-oppgraderinger. Og, ja, det er allerede kommet en... ;)

 

Et lite spark likevel til Creative som ikke leverer skikkelig til nettbutikkene i Norge. Virker som de prioriterer sin egen nettbutikk foran konkurrentene når de har leveringsproblemer. Det er dårlig nytt for oss i Norge, for det betyr at vi enten må vente eller betale dyre fortollingsgebyrer på toppen av Creatives allerede relativt høye priser.

Endret av Sarge
Lenke til kommentar
Den er svært god som jeg allerede har sagt. Desverre kan du ikke selv fikse din egen EQ som gjør at denne med feil hp kan virke ganske bråkete på bussen, men lyden er veldig klar. Den er mye bedre enn på for eksempel Creative Nano 1 gb. Denne er nok på høyde med alle de rundt 4-8 gb som har svært god lyd, så god lyd du trenger. Ikke utsett kjøpet på lyden!

9340815[/snapback]

 

Kan man ikke fikse sin egen EQ? Da er min i såfall magisk.

Den har en fembands egendefinert EQ.

Creative, altså :love:

Lenke til kommentar

For dere som har Stone Plus, noen få spm.

 

Kan man organisere musikken i mapper, eller ligger alt flatt på 1 nivå?

Når man skifter til neste/forrige sang, er det forsinkelser der??(<-- Dette er det værst jeg vet med billige mp3 spillere)

 

Håper jeg får svarene jeg håper på, da blir det Stone Plus på meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...