Feilparkert Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 (endret) Fikk sist torsdag mitt nye hardware, og satte sammen og startet opp uten problem men siden igår har den av og til slått seg av uten videre, å startet opp igjen etter 2 - 3 sekund, ingenting unormalt når det gjelder temperaturene tror jeg. Hardware: Hovedkort: MSI P965 Platinum GPU: XFX 8800GTS 640MB CPU: C2D E6600 Minne: Geil DDR2 2048 6400 (2x1024) PSU: Hiper Type-R 580W Modulære kabler Temps: CPU; 23 Core1; 28 Core2; 29 GPU: 49 Noen som har peiling på hva som foregår? Hvis jeg har glømt å legge til noe informasjon, bare mas litt så finner jeg det nok. Endret 3. mai 2007 av Feilparkert
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Det kan være PSU og det kan være hovedkortet. Ta kontakt med forhandler. Du har garanti på saken..
Slettet profil Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Jeg hadde samme problem med 2 stk MSI K8N Diamond etter Bios oppgradering. Du kan prøve å sette Wake-on-lan capability for nettverkskortene til none i Enhetsbehandling - Nettverkskort - Marvel... og Nvidia... Det hjalp for meg.
Slettet profil Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Å disable wake-on-lan i BIOS hjalp ikke meg. Måtte gjøre det begge steder. I mitt tilfelle var det ikke nok å gjøre det i Bios. Måtte gjøre det begge steder.
DemoniZer Skrevet 4. mai 2007 Skrevet 4. mai 2007 Du har dobbeltpostet, og skrevet mer eller mindre det samme innlegget 2 ganger, rapporterer slik at det blir ryddig her. WOL i BIOS pleier å fungere, men da kan jo personen prøve å disable flere enn 1 sted.
Feilparkert Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Skrevet 6. mai 2007 (endret) Skrudde av Wake-on lan tingen, men sluttet aldri å restarte. Men nå ser det ut som den har tatt skrittet et skritt videre, nå skrudde den seg av, å vil ikke på igjen. Fastsatt at det er PSU da ? Kan prøve å bytte ut med en gammel 450W liggende rundt å se om den i det hele tatt starter da. Edit: Søkt og lest litt rundt omkring, funnet ut at mange med denne PSU'en har problemer med at pcen restarter seg plutselig... Kan det være dårlig kvalitet på PSU'en rett og slett? Men fant ingen som har sagt at pcen ikke starter opp igjen slik som min. Endret 6. mai 2007 av Feilparkert
Feilparkert Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Skrevet 6. mai 2007 Jumpstarta PSU'en, klarte såvidt å dra kabinettvifta aleine. ga den et realt slag i toppen (Beklager, PSU Brutality) så tok den motet fatt og funka fett. Vet ikke om jeg må gjenta prossessen om en ukes tid, men det finner vi ut.
Slettet profil Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Det kan vel lønne seg å kjøpe en ny PSU. Det koster ikke allverden og du kan evt returnere den om det ikke er løsningen.
DemoniZer Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Jumpstarta PSU'en, klarte såvidt å dra kabinettvifta aleine. ga den et realt slag i toppen (Beklager, PSU Brutality) så tok den motet fatt og funka fett. Vet ikke om jeg må gjenta prossessen om en ukes tid, men det finner vi ut. 8551329[/snapback] Det er skummelt, men det fungerer altfor ofte.
L O G I M A N Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Muligens litt dårlig kontakt i en lodding et sted. PSUer sendt med posten får ikke den behandlingen de krever desverre. Derfor satser jeg på å få henta de sjøl, så de slipper den siste hiv og sleng turen med posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå