Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Så hvis ingen i familien eller venner ikke har mc, så kan man ikke øvelseskjøre?

Høres forbanna dumt ut.

 

Kjapt søk på google, må ha mc for å øvelseskjøre ja.. :(

Endret av .Butthead.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om vi snakker RS 06 og opp ville eg helst hatt det, men de er jo dyre :thumbdown: Men de er faen porno på to hjul da :dribble: Spesielt RS 125 06 og opp, enda kraftigere og deiligere :love:

  • 4 måneder senere...
Skrevet

I dag tok eg variatorsperra på scooteren min, men merka absolutt ingen forskjell. (Aerox) Snakka med ein kompis, og han sa at eg burde fjerne plomberinga i potta slik at den kan slippe ut meir eksos. Vil dette hjelpe? Korleis gjer eg det?

Skrevet

Det vil hjelpe ja, men det burde også variatorsperra gjøre.

En kompis får sin opp i ca 80 på speedo etter fjerning av den plomba, han har Aprilia sr50ac.

Som er samme motor som aerox har, bare luftkjølt.(Snakker om de eldre sr modellene, ikke de nyeste.)

 

Sikker på at du tok rett ring da? Og ikke bare en skive som skal være der?

 

 

Eksos plomberinga kan være en slags innsnevring helt i enden som står nærmest sylinderen, eller et rør som stikker ut fra selve potta.

Er usikker på hvordan det er på aerox, bare å ta det av å se om du ser noe som ikke passer inn.

Evt ta bilder av potta og post her, så skal vi nok finne ut av det :p

Skrevet

Ja, det er et slags "ekstrarør" ut fra potta som ikke passer helt inn for å si det sånn.

 

Ringte en kompis etter at jeg hadde testa scooteren, for jeg trodde jeg hadde tatt feil dings. Sperra ser jo bare ut som ei litt tjukk skive. Spurte om det var den større, "taggete" ringen innenfor men den var det ikke sa han. Dog jeg ikke skjønte effekten dens.

Skrevet

Det gidder jeg ikke. Men her er et bilde av en annen Aerox, det er den lille ringen innenfor muttern jeg fjerna. Regner med det er rett? Synest det var merkelig at det ikke skjedde noen som helst forandring, hadde jo hørt at det skulle ta av når man fjerna den.

post-94383-1154384487_thumb.jpg

Skrevet

Det er ikke den rett innenfor mutteren du skal fjerne nei, det er den som gjør at kicken virker.

Den bør være på om du bruker kicken alså :p

Hvis du ser på bildene mine, så ser du hvordan den ser ut.

Skrevet

Hvis du åpner på ny, og ser på bildene mine så tror jeg du skjønner.

Den ligner på en ring man kan ha på fingern, er lett å se hvilken du skal ta.

 

Jeg klarer ikke helt se på bildet, om det er slitasje eller om det er den sperra som ligger der.

Skrevet

Har så si 0 peil på motor, så har ett lite , sikkert obvious spørsmål;

Når motoren på mopeden/scootern er kald, harker den da på starten før den får varmet seg opp?

Har det slik at min scooter alltid harker på starten, og får ikke ut så mye power fra den før du har kjørt den litt.

Skrevet
Fått gjort noe da zenco?

Nylig fått meg aerox selv, og da måtte såklart denne sperra bort :p

Så har den nøkkelklippet i tilfellet jeg skulle trenge den igjen :)

Jada, når suser den avgårde på flaten. Dog i oppoverbakkene går det omtrent like treigt.

  • 4 uker senere...
Skrevet
Da syns jeg vi kan avgjøre nå, en gang for alle: Motoren til Derbi påstås å være bedre enn AM6 motorene. Er dette noe å velge moped på grunnlag av?

 

Utvekslet en e-mail med en fra Yamaha-centret i moss (virket ikke helt proff dog) Men han mente på at AM6 motoren i 2007 utgaven var forsterket? Noen som har noe mer konkret her?

 

 

Derbi GPR 50 2009 har am6 motor selv tror jeg ;)

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...