Gå til innhold

Hvordan ta screenshot i Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg får ikke til å ta screenshot i The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Noen som vet om det går ann i det hele tatt?

PS: Print Screen er prøvd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal da så inderlig være en knapp for dette i spillet.... jeg vet jeg har brukt den mange ganger for å ta ingame bilder av våpen og skjold som jeg har laget i 3D Studio Max og importert inn i spillet.

Hmm... det går visst ikke sånn uten videre. Du må visst klusse med en .ini fil først.

Her står det en forklaring på hva du skal gjøre :) så slipper du å tulle med FRAPS.

Skrevet

ja for fraps er jo så klussete...

starter fraps, starter oblivion, trykke på f10 (tror jeg det var) for å ta skjermbilder.

Skikkelig vanskelig det...

Skrevet

Bare noen korte kommentarer til noen innlegg...

bare shift+print screen...og så paster du bare i paint/photoshop whatever.

Hmmm.. la meg tenke...

1. Åpne Oblivion

2. Trykke Shift+Print Screen (bare Print Screen gjør samme jobben)

3. Minimere/Lukke Oblivion

4. Åpne Paint

5. Lime inn og lagre.

6. Åpne Oblivion igjen og pepeat helt til du har alle bildene dine...

Det er vel det jeg vil kalle tungvindt!

Hmm... det går visst ikke sånn uten videre. Du må visst klusse med en .ini fil først.

Her står det en forklaring på hva du skal gjøre :) så slipper du å tulle med FRAPS.

Her går det nesten fra vondt til værre.

Du sier jo selv at man må klusse med "en .ini fil" først. (hvor man forresten kan ødelegge mye av spillegleden hvis du ved ett uhell forandrer noe)

For det andre så funker ikke denne metoden hvis man vil ha Anti Aliasing på, og man kan heller ikke velg oppløsning ller hvilken filtype man vil lagre bildene/filmene i. (heller ikke hvor de skal lagres)

Har FRAPS på hele tiden. Artig å ta bilder ser man noe morsomt i et spill, eller kanskje til og med filme noen sekunder.

We have a winner!

1. Last ned FRAPS

2. Kryss av for "start FRAPS ved oppstart" (krever veldig lite systemressurser)

3. Velg filtype du vil lagre som for bilder, samt oppløsning og hvor du vil lagre både filmer og videoer (tar ca 30 sek)

4. Hvis du har noen spesielle ønsker om hvilken tast som skal brukes til Screenshot og hvilken som skal brukes til video bruker du 2 sek ekstra på det.

Hvis ikke hopper du til nr 5.

5. Spill, ta bilder og videoer, og se hvor mye FPS du har samtidig, og se på bildene/videoene dine etterpå

Følte bare for å skrive noe, og dette ble det. :)

Skrevet (endret)

Ser jo faktisk at du ikke har peiling på hva du snakker om.

Ved å trykke "Printscreen" i Oblivion så trenger du ikke hoppe ut i windows for å åpne paint for så å lime inn. Tulling. Det blir laget en separat bildefil for hver gang du trykker "Printscreen"! Gjør litt resarch før du kommenterer i hytt og gevær! ;)

Endret av Appleseed
Skrevet (endret)

EDIT: Hvis du hadde lest det som sto i denne tråden så hadde du også slippi å drite deg ut litt her ;)

Fordi jeg snakka ikke om og fikse i INI fila før i Punkt 2, i punkt 1 så var det ingen som snakket om det engang, for da ver det ett forslag på og trykke print screen for så og kopiere inn i Paint etterpå ;)

Alikevel så er da Fraps MYE lettere.

Da har du ett program som tar seg av alt, i alle spill kan lagre i mange filformater, du kan velge hvilke taster, hvor du skal lagre og om du vil filme eller ta bilder.

Endret av Lakus
Skrevet

Det tar deg ca like lang tid som å starte FRAPS 1 gang. Etter det er det bare å trykke "Printscreen" i all evighet og alle screenshotene legger seg fint i Oblivion mappa, nummerert og alt. Skjønner ikke hva du synes er så vanskelig med å forandre på ett tall i en ini fil. Det er jo mere tungvindt å laste ned FRAPS.

Hvordan kan du forresten klusse med spillgleden med å forandre bAllowScreenShot=0 til bAllowScreenShot=1? ;) Det eneste det gjør er å enable "Printscreen" knappen.

Spørsmålet til trådstarter var forresten om det var mulig å ta screenshots i Oblivion. Ikke om noen visste om et program som kunne ta screenshots generelt. Jeg har besvart det spørsmålet.

Dessuten så har vel trådstarter allerede sagt:

Problem solved.

8525157[/snapback]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...