Gå til innhold

RAM hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke også bruke 133 ettersom disse er bakoverkompatible? Noe som leder meg til et lignende spørsmål:

 

Mitt hovedkort bruker et intel 810E chipssett med en prosessor på 700 eller 733

Hvilken frekvens systembussene har er jeg ikke sikker på, men 133 høres jo mest sannsynlig ut, uten at jeg har noe greie på det egentlig.

 

Altså, hittil har jeg greid meg med skarve 64 MB, men over jul tenkte jeg å erstatte den med en 256. Den brikken jeg har fra før tror jeg er 100 Mhz, hva slags ny brikke skal jeg kjøpe? Er det bare å handle inn en vanlig 133MhZ SDRAM-brikke av typen de tilbyr rundt på nett-handler?

Lenke til kommentar

Jeg kjørte to 128 PC133 brikker i en IBM som kjørte på 100mhz bus.... ikke no liv, men når jeg satte inn en PC100 32mb brikke, gikk alt som det skulle... så kjøp den derre PC133 brikken du, men kjør også med den andre brikka du har fra før... det skal virke.. for når du kjører rembrikker med forskjellige hastigheter, vil alltid brikkene kjøre på samme bus-hastighet som den treigeste!!

Lenke til kommentar

Quote:


for når du kjører rembrikker med forskjellige hastigheter, vil alltid brikkene kjøre på samme bus-hastighet som den treigeste!!


 

Det er ikke riktig. RAM-brikkene "setter" ikke sin egen hastighet, det er det hovedkortet som gjør. Mao, om hovedkortet er innstilt på 100 MHz minnehastighet vil RAM-brikkene kjøre på 100 MHz, uansett om disse er av PC100 eller PC133 standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...