Mortings Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 (endret) Har et lite(stort) problem med lcd'en min. Jeg har ikke parallelport på pc'en så jeg har kjøpt et kort. Stlab PCI 1P parallelcard Det virker som om alt funker, men det skjer ikkeno på lcd'en. Alle drivere og lcdsmartie er også lastet ned. displayet er koblet med parallelkabel, til et kontrollerkort. Stlab 1P Morten Endret 3. mai 2007 av Mortings
Mortings Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Det må være noen som har klart og fikse det da!!
Mortings Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Er det ingen som har/hatt samme problem? Det må jo være noe galt med drivere eller no lignede..
L O G I M A N Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Hva er problemet? Funker ikke kontrollerkortet? Eller er det maskinen som ikke viser noe på skjermen etter installasjon?
Mortings Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Hva er problemet? Funker ikke kontrollerkortet? Eller er det maskinen som ikke viser noe på skjermen etter installasjon? 8528118[/snapback] Problemet er at lcd skjermen ikke viser noe. Jeg har prøvd og bytt port nr(378,278,3BC) men ingenting funker..
L O G I M A N Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Er dette en lcd skjerm koblet til parralellporten? Værre enn en gåte hele denne tråden............
Mr.Anki Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Er dette en lcd skjerm koblet til parralellporten? Værre enn en gåte hele denne tråden............ 8529817[/snapback] Stemmer..
L O G I M A N Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Til neste gang så skriver du det! Er håpløst å hjelpe noen når en ikke helt vet hva det gjelder. Av innholdet i første tråd virker det som om det er en lcd skjerm til selve maskinen som ikke virker etter installasjonen av parallelporten. Hvilken modus kjører paralellporten i? EPP? Hvilket display har du? Ellers er det vel bare å teste om displayet funker i en annen paralellport, og om kontrollerkortet ditt fungerer med andre enheter. Den paralellporten er vel bare for å programmere lcd enheten?
Mortings Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Skrevet 3. mai 2007 Til neste gang så skriver du det! Er håpløst å hjelpe noen når en ikke helt vet hva det gjelder. Av innholdet i første tråd virker det som om det er en lcd skjerm til selve maskinen som ikke virker etter installasjonen av parallelporten. Hvilken modus kjører paralellporten i? EPP? Hvilket display har du? Ellers er det vel bare å teste om displayet funker i en annen paralellport, og om kontrollerkortet ditt fungerer med andre enheter. Den paralellporten er vel bare for å programmere lcd enheten? 8531029[/snapback] Sorry for tråden.. Jeg veit ikke om parallelporten kjører i EPP eller ECP eller hva det er.. Har et Cooltec 20x4punkts display. LCD
Mortings Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Skrevet 4. mai 2007 Ingen som kan hjelpe. Problemet er at det ikke kommer noe på displayet.
colagutten Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 er sansynlig vis konflikt mellom paralellportene hadde det samme før men tror dfu må sette det opp i biosen eller så må du bare passe på at du bruker riktig paralell port på programmet som driver lcden du kan sikkert velge mellom masse porter der... husker ikke helt ossen det er men mener det er noe oppsett i biosen lenge siden jeg gjorde det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå