Gå til innhold

Flytte operativsystem til annen disk


Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan dette gjøres. Går ut ifra at det ikke er så enkelt som å klippe ut Windows mappen og lime den inn i harddisken jeg vil ha den på....

 

Er det dette man bruker "partisering" eller hva det heter til...

 

Jeg har nå en disk på 250 gb som er nesten full og får 1 disk på 100000 RPM med 150 GB og en på 75000 med 350 gb i morgen så jeg lurer på hva det er jeg kan gjøre for at pc-n kan yte bedre med det harddisk oppsettet bortsett fra å flytte operativsystemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale deg å formatere, ettersom registerfilene i windows vil peke til den gamle disken. Og bootsektoren blir ikke den samme.

 

Så tror du sparer deg mye bry ved å formatere og reinstalere windows :)

8517248[/snapback]

 

Formatere, hva betyr det?

 

Kan jeg reinstallere windows uten å rense disken på 250 GB? bare windows filene liksom.. har en del viktige ting der..

Lenke til kommentar

Det kan du, du kan faktisk velge "dual boot" da, at du kan boote til begge diskene dine. Dette fikser som regel windows instalasjonen selv.

 

Formatere er slæng for å slette alt på hardisken, for så å instalere windows. - egentlig så er formatere i praksis bare å slette alt på disken. (Eller å re-allokere sektorene på disken, tror det var noe sånt :hmm: )

Endret av Nets
Lenke til kommentar
Det kan du, du kan faktisk velge "dual boot" da, at du kan boote til begge diskene dine. Dette fikser som regel windows instalasjonen selv.

 

Formatere er slæng for å slette alt på hardisken, for så å instalere windows. - egentlig så er formatere i praksis bare å slette alt på disken. (Eller å re-allokere sektorene på disken, tror det var noe sånt  :hmm: )

8517336[/snapback]

 

Laste ned windows på begge (Dual boot?), også kan jeg avinstallere windows på den ene?

Lenke til kommentar

Den beste måten å gjøre det du vil er;

 

1. Ta backup av filene du vil ha.

2. Formatere disken.

3. Installere Windows på nytt & legg inn filene dine igjen.

 

Få en datakyndig kamerat til å gjøre det hvis du er i tvil, det er meget enkelt for en som har litt PC i fingra ;)

 

Viola!

Lenke til kommentar
Den beste måten å gjøre det du vil er;

 

1. Ta backup av filene du vil ha.

2. Formatere disken.

3. Installere Windows på nytt & legg inn filene dine igjen.

 

Få en datakyndig kamerat til å gjøre det hvis du er i tvil, det er meget enkelt for en som har litt PC i fingra ;)

 

Viola!

8525235[/snapback]

 

Jeg gjorde dessverre det... ingen av programmene på den andre hardisken som funka lenger uansett. kom bare at jeg trenger windows 98 eller høyere for å kjøre de.. og jeg er på XP Pro SP 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...