Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble trådløs router til switch?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en switch på rommet mitt, også lurer jeg på om det er mulig å koble til en trådløs router til den eller om det ikke går. Altså: Router->Switch-> Trådløs router.

 

Hvis ikke finnes det noe annet som jeg kan bruke?

 

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se vitsen med å bruke 2 rutere,det bare kompliserer ting.

En trådløs ruter kan du koble til en switch ved å bruke LAN porten på den trådløse ruteren til switchen(den som er koblet til Internet på ruteren heter WAN).

Kablet er bedre enn trådløs.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Vitsen er at det er bærbar og at det er et stort hus og tykke vegger så det vil ikke holde hit fra der routeren står nå så derfor må jeg ha den på rommet mitt

 

Edit: Men det betyr at det vil virke? :D

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar
Vitsen er at det er bærbar og at det er et stort hus og tykke vegger så det vil ikke holde hit fra der routeren står nå så derfor må jeg ha den på rommet mitt

 

Edit: Men det betyr at det vil virke?

 

Koble til LAN porten på den trådløse ruteren til switchen og test da vel.

Høyreklikk nettverkskortet å trykk reparer for å motta ny IP og DNS.

Har du to Internet linjer til huset?

Du burde gi litt mer info om hva du skal og hva du har :)

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Kjøp et akksespunkt istedenfor router. Det gjør jobben mye enklere samt billigere.

Du trenger ikke flere routere i huset siden du har en alt.

 

Se link for et forslag. Brukt den selv og den er stabil. Finnes andre også men et tips er å holde deg til Linksys. Personlig erfaring.

Endret av Micro80
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig. Du kan bruke den trådløse routeren kun som en switch.

Det vil si at du må koble kabelen fra switchen til den trådløse routeren, IKKE i wan porten men i en vanlig port.

---- INTERNETT-> Router---> Switch---> Til Trådløs router (kun ivanlig portIKKEwanport)

Dette skal fungere kjempe fint. Da bruker du kun switch funksjonen men ikke selve deling av internett. Router nr.1 tar seg av deling av interentt men den ene switchen og den andre routeren tar seg av deling av informasjon internt.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig alle som uttaler seg her vet at du bare kan disable DHCP serveren på en (trådløs)ruter, koble kabel mellom en switch og en LAN port og ruteren vil oppføre seg som en vanlig switch?? (med evt mulighet for å kunne sende signalet trådløst)

 

Er som regel billigere å kjøpe seg en trådløs ruter enn et AP.

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig alle som uttaler seg her vet at du bare kan disable DHCP serveren på en (trådløs)ruter, koble kabel mellom en switch og en LAN port og ruteren vil oppføre seg som en vanlig switch?? (med evt mulighet for å kunne sende signalet trådløst)

 

Er som regel billigere å kjøpe seg en trådløs ruter enn et AP.

8516258[/snapback]

Støtter deg fullt og helt på det. Har selv brukt flere routere og switcher koblet sammen i ett nettverk der en av routerene var trådløs og fungerte som en switch.

Det er absolutt ingen problem og veldig lett.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig alle som uttaler seg her vet at du bare kan disable DHCP serveren på en (trådløs)ruter, koble kabel mellom en switch og en LAN port og ruteren vil oppføre seg som en vanlig switch?? (med evt mulighet for å kunne sende signalet trådløst

 

Som du ser, hvis du har lest er, det nevnt at en ruter kan brukes til switch.

Hvorfor begynne å trekke kabler til en ruter som brukes som switch når du kan ha et aksesspunkt midt i huset uten kabler koblet til?

 

Er som regel billigere å kjøpe seg en trådløs ruter enn et AP.

 

En rask titt på Komplett viste 20 kr forkjell på billigste trådløse ruter og aksesspunkt.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

hm.. En trådløs router er vel et AP med en router innebygd, så hvordan man kan kan si at aper generelt er bedre enn routere virker rart for meg. Uansett sa han vel at det ikke gikk med trådløst fordi det var tykke vegger og greier. I og med at det er så liten prisforskjell ville jeg jo heller kjøpt f.eks en wrt54gl som gir uendelig mange flere muligheter enn en ap. Du trenger jo heller ikke flere kabler til en router enn et ap.

 

Edit: Omformulerte litt.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...