Gå til innhold

SonyEricsson P800, NÅ har jeg ENDELIG kjøpt den!! :-)


incy_g

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig, til min store overraskelse fått tak i 2 stk. Sony Ericsson p800.. KJøpte en til dama også jeg.. hehe...

 

Vil bare bemerke hva jeg synes om telefonen så langt:

 

Jeg betalte 6.700,- for telefonen. Noe som var overraskende billig... da jeg trodde de første kom til å koste ca. 8-10 tusen. Når jeg åpnet pakken ble jeg veldig glad, det fulgte med stereo handsfree, minnekort på 16 mb, og et hylster for å sette minnekortet inn i et lengre format at minnekoret som brukes i bl.a mitt sony digitale miniDV kamera. Det fulgte også med bæreveste til telefonen. I tillegg til dette så var det også et stativ, som har usbkabel i enden. Dette stativet kan man sette mobilen loddrett stående på.. og da er du koblet til datamaskinen.

 

PC programvaren var utrolig bra! og da mener jeg UTROLIG bra! Veldig enkelt å jobbe med.

 

Det som er heeeeeelt totalt sinnsykt er mp3 spilleren i telefonen. i headsett så låter låtene så sinnsykt fette, fetere enn noen minidisc spiller eller bærbar cD spiller jeg har hørt på noen gang.! Feit bass, og maaaaasse av volum.. Man kan også bruke snutter i .wav format som ringelyder.. jeg f.eks har lagt inn "Next episode" med Dr. Dre som ringelyd.. og man blir liksom glad hver gang noen ringer når en såå fet låt spiller.. Glemte kanskje å nevne at den innebygde høyttaleren på telefonen.. den som spiller ringelydene og låtene.. låter siiiinnsykt bra! HØY lyd, og bra lydkvalitet! Faktisk enda bedre lykvalitet enn 9210 sin innebygde høyttaler.

 

Eneste minuset jeg kan si her og nå er at det ikke finnes noe norsk språk på telefonen.. det er svensk eller engelsk.... men det som er dritkult er at det er et eget program i alle tools-programmene som installeres på PC når man installerer software som følger med... altså.. et program som heter Download Lanugage... her kan man laste ned språk-setup for telefonen fra internet eller fra CD, og så installerer programmet alt sammen på telefonen som er koblet til via USB... dødssmart!

 

Eneste nedturen jeg hadde var flippen på telefonen.. noe som jeg forøvrig har tatt av.. fordi touchskjermen er dødsbra, og tar man av flippen kan man få en "virtuell" flip på telefonen som gjør jobben. Den orginale flippen er enten ødelagt eller så har jeg gjort noe mongo.. "c" knappen.. den for å slette bakover funker ikke lenger på flippen.. men på den virtuelle flippen så funker alt fint!

 

Skriftgjenkjenning funker som bare helvette! Dødsbra..

 

Så basically! Jeg har brukt Nokia Communicator i fra Nokia 9000 tidene.. og gikk over til Nokia 7650.. og nå har jeg kjøpt P800! Det er ingen telefon i verden som kan måle seg med denne! Hvis ikke Nokia kommer med noe sinnsykt killerutgave av sin Communicator, så tror jeg SonyERicsson vil erobre den proffe delen i markedet! P800 SER sinnsykt trendy og fin ut, og det kjennes som en telefon, men du har aaalt du trenger for å holde deg up-to-date i telefonen!

 

:-)

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte to stk. på Klart svar i Ski.. var bare innom å handlet litt julegaver.. og skulle bare spørre på kødd om de hadde fått inn P800.. så hadde de det.. hehe..

 

Og så skulle webdesignern min ha en.. og vi ringte rundt.. og fant ut av Oslo Telecom (gamle Klart svar) på Ullevål stadion hadde to.. den ene kjøpte jeg.. og den andre kjøpte en annen kunder bak meg i kø.. hehe..

 

Tror de største mobilforhandlerne har fått inn et par eksemplarer hver.. mange av dem er utsolgt.. men du får ringe rundt.. mulig det er noen som har en liggende.. hvis ikke så kommer det en forsendelse til rett over nyttår!

 

:-)

Lenke til kommentar

Hei..

 

En PDA er for det første ca. dobbelt så stort.. og PDA har som vanlig windowzzz.. noe som er det mest ubrukelige systemet på denne jordkloden.. hehe.. jeg som er mac-bruker, blir ikke imponert av windows dritt.. hvis du skjønner..

 

Det kommer noen få PDA greier med mobil innebygget.. men de er for store.. når de veier ca. 350 gr så blir det for stort.. jeg synes t.o.m min 9210 var for stor.. noe som var eneste grunnen til at jeg gikk over til 7650.. Og det er Få PDA som har digitalt kamera innebygget!

 

P800 veier bare 140 gr, uten den ubrukelige flippen. dvs nesten like tung som en 3310.. (noe tyngre bare) og den sinnsyk skjerm! Og kamera, internet, og touch skjerm, og mobiltelefon, og man kan lese word/exel/powerpoint/, pluss en utrolig bra mp3 spiller..

 

Ingen PDA i verden slår denne lille dingsen... fra sony-ericsson...

 

Sorry.. sånn er det bare!

 

Hehe

Lenke til kommentar

En PDA er for det første ca. dobbelt så stort.. og PDA har som vanlig windowzzz..

 

Nå må ikke du glemme at det er noe som heter PALM, og som er mindre enn P800.

P800: 117 x 59 x 27 mm

Palm Tungsten: 102 x 76 mm x 15 mm

 

Jeg tar med at Palm (og Ipaq forsåvidt) har 65000 farger...

 

Den neste Tungsten versjonen som kommer i neste måned eller noe sånt, tror jeg kommer til å ha innebygd mobil (hvertfall SMS og GPRS).

 

Palm knuser selvsagt P800 som PDA, men nå er jo tross alt P800 en mobil, noe Palm ikke er forløpig. Så P800 er nok konge pr. idag.

 

 

@beh

5800kr * 1,24 = 7200kr... :(

Det er kjipt med moms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...