Gå til innhold

Forskjell på org og oc score på 8800GTX


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på hva dere andre med 8800gtx kort får i score på 3dmark 03 feks, på standar instillinger, og overklokket.?.

 

Selv så syns jeg at jeg får grei score i div tester på org hastighet, men når jeg klokker syns jeg ikke det utgjør noe særlig forskjell..

 

Ett eksempel,3dmark 06,10200 standar og kun 10900 klokket. :dontgetit:

Hva kan årsaken til dette være??. :hmm:

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Lurer på hva dere andre med 8800gtx kort får i score på 3dmark 03 feks, på standar instillinger, og overklokket.?.

 

Selv så syns jeg at jeg får grei score i div tester på org hastighet, men når jeg klokker syns jeg ikke det utgjør noe særlig forskjell..

 

Ett eksempel,3dmark 06,10200 standar og kun 10900 klokket. :dontgetit:

Hva kan årsaken til dette være??.  :hmm:

 

Mvh

Tom egil

8512179[/snapback]

Først må du jo si hvor mye du har klokket da.

Lenke til kommentar

sorry, glemte meg bort der ja.. :blush:

 

Har ett xfx kort som går på 575/1800 orginalt..

Og har klokket det helt opp til 640/2050..

 

Begynner å tenke på om jeg ikke har nok strøm til gpu..

Bare en tanke... :hmm:

 

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
sorry, glemte meg bort der ja.. :blush:

 

Har ett xfx kort som går på 575/1800 orginalt..

Og har klokket det helt opp til 640/2050..

 

Begynner å tenke på om jeg ikke har nok strøm til gpu..

Bare en tanke... :hmm:

 

 

Mvh

Tom egil

8515480[/snapback]

Nå glemte jeg noe også. Hvilken cpu og hvor mye ram har du, det kan være det som stopper deg.

Lenke til kommentar

Vel du har ikke for lite strøm til pcen din, men hvis du ikke har klokket CPU eller RAM, kan du egentlig ikke forvente så veldig mye mer enn den økningen der. Jeg gikk fra 8700 til 11700 i 06 med et 8800GTS, men da gikk jeg også fra 2.4 til 3.6 Ghz på CPU, som hadde mye å si. RAM har ikke så mye å si, men har alltid litt å si.

Lenke til kommentar
Vel du har ikke for lite strøm til pcen din, men hvis du ikke har klokket CPU eller RAM, kan du egentlig ikke forvente så veldig mye mer enn den økningen der. Jeg gikk fra 8700 til 11700 i 06 med et 8800GTS, men da gikk jeg også fra 2.4 til 3.6 Ghz på CPU, som hadde mye å si. RAM har ikke så mye å si, men har alltid litt å si.

8516205[/snapback]

 

 

Tester med en psu til imorra, og en grei klokk på cpu samtidig..

Har en bequiet 450 psu liggende.. Så da bruker jeg den på gpu,

og mist på resten av dataen..

 

Plager meg litt at pc`n ikke klarer høyere score egentlig.. :hrm:

 

3Dmark og sånne tester er mest for morro.

Det som er viktig er at alt av spill fungerer optimalt, og det gjør det..

Det neste blir å kjøpe en større skjerm, som klarer høyere oppløsning enn 1280/1024..

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
HER er det litt og sammenligne med :)

8544530[/snapback]

 

 

Hei, er det stor forskjell på den versjon av 3dmark03 som jeg bruker, som er en free version.. og fullversjon som disse gutta bruker.?.

 

Ser på resultatene deres at flere kjører kun de 4 første testene..

 

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
HER er det litt og sammenligne med :)

8544530[/snapback]

 

 

Hei, er det stor forskjell på den versjon av 3dmark03 som jeg bruker, som er en free version.. og fullversjon som disse gutta bruker.?.

 

Ser på resultatene deres at flere kjører kun de 4 første testene..

 

Mvh

Tom egil

8546576[/snapback]

Ytelse messig skal det ikke ha noe å si. De tar nok bare de 4 første fordi 03 er en lang benchmark.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt enkel matte:

GPU-overklokk: 11% over stock (har mest å si for ytelse)

minneoverklokk: ~11% over stock (har lite å si da kortet ikke er brandwith limited)

 

3Dmark har økt med ~7%

 

Virker riktig for meg da CPUen går på samme hastighet og du aldri får fult utnyttet overklokkingen (du får aldri 11% høyere i 3dmark i praksis, selv om kortet er overklokket så mye)

 

Det er foresten tull at det er CPU-en som henger etter, da du i tilfelle ikke ville sett noen som helst økning i 3Dmark (muligens 100 poeng). Den samlede scoren blir kun høyere med bedre CPU pga bedre CPU-score, IKKE bedre GPU-ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg klokket mitt 8800GTS til 660/950 og økte med litt over 1200 poeng i 3Dmark 06. Oppsettet er i signaturen min. Scoren økte selvfølgelig enda mer med klokk på cpu, men ville bare vise at bare klokking av skjermkortet kan gi ganske mye ekstra poeng.

8676187[/snapback]

Er jo ikke så rart når 3dmark er en grafikk test(stort sett).

En E6600 er jo ikke en spesiel flaske hals. Mens jeg som har e6600 selv og 8800GTX trenger å klokke cpu litt for å få noe spesiel forskjell.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...