danilovic Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Hva skjer her: - Jeg har en ekstern USB 2.0-disk - Når jeg skrur den på, fungerer den fint. Alle filmene som ligger på den fungerer - Hvis jeg prøver å kopiere noen bestemte mapper, enten lokalt på disken, til intern disk, eller til en annen ekstern disk, så greier den det ikke, og finner plutselig ikke fila som funka før jeg prøvde å kopiere - Disken funker ikke skikkelig før jeg tar strømmen på den, og starter den på nyt - Det samme skjer neste gang jeg prøver å kopiere samme mappa/filene Daniel
Airbeam Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 hmm, etter det jeg leser her tenker jeg du har kommet over ett fenomen som heter bad sectors. det vil si at lesehodet har laget en ripe i diskplaten, derfor kan du ikke kopiere eller flytte de filene fra den visse mappen. et annen mulighet er også og skjekke disken for bad sectors. jeg brukte HD Tune siden jeg opplevd samme feil som deg. men forsøk HD Tune og post om hvordan det gikk
danilovic Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Skrevet 1. mai 2007 Men det der var jo bare et diagnoseprogram? Fant for så vidt en damager block. Noe å gjøre med det? Daniel
KAS Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 (endret) Dersom et av lesehodene skulle laget noen ripe i platene hadde du nok hatt større problemer. Det er f.eks mer sannsynlig at en liten del av magnetfeltet har blitt ustabilt slik at magnetpartiklene har skiftet pol. Du kan dra opp et cmd-vindu og skrive chkdsk <stasjonsbokstav:> /r. Da vil den lesbare informasjonen i dataområdet som er ødelagt bli flyttet til et nytt, og det gamle vil bli markert for å hindre at det blir lest eller skrevet data der. For øvrig er dette noe som kan utvikle seg videre, så jeg vil anbefale deg å reklamere på disken. Many people ask, "how can I low level format my hard disk?" Of course what they are really asking is, "how can I get rid of those bad sectors?" The brief answer is, "you can't.", or at least, you can only re-allocate them. The hard disk should have been remapping bad sectors as they popped up, invisibly moving them to good areas of the disk. By the time you start seeing them it means that the reserve area has been filled up, and the only way to get rid of them is to sweep them under the rug by marking them as "bad" in your file system. Endret 1. mai 2007 av KAS
danilovic Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Skrevet 1. mai 2007 Men forklarer dette at noen filer er lesbare inntil jeg prøver å kopiere dem? Daniel
danilovic Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Skrevet 5. mai 2007 Hva gjør jeg når chkdsken ikke lar seg gjennomføre? Har hengt seg to ganger på rad på 70 %. :/ Daniel
KAS Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Er du sikker på at den har hengt seg? Hvor lenge har du latt den stå? Det kan ta mange timer hvis den finner mange feil på disken, så den bør iallfall stå over natten hvis du ikke allerede har forsøkt det. Produsenten har sikkert også et diagnoseverktøy på hjemmesiden sin som du kan bruke. En annen ting, de filene den stanser på, har du sett hele filmen siden dette skjedde slik at du er sikker på at det ikke oppstår feil under visning? Det ville jo vært rart om det ikke gjorde det. Jeg synes du skal reklamere på den uansett, på bakgrunn av sitatet i det forrige innlegget mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå