Gå til innhold

Frank Zappa-Geni eller tullebukk?


0000000000

Anbefalte innlegg

Er det ikke det som kjennetegner et geni - at en ikke helt vet om geniet er genialt eller tullete? I så fall er Zappa er geni.

 

Jeg heller mer til en karakteristikk en kamerat kom med:

Zappa var sin tids Bjørn Rosenstrøm.

8521418[/snapback]

 

Det er det frekkeste jeg har hørt, å sammenligne Bjørn Rosenstrøm med Zappa er så mye på tryne som du kan få det. De han ingen ting til felles, rosenstrøm er en ubrukelig liten tulling sammenlignet med Zappa, som i dette tilfellet er Gud.

Endret av Xenodwarf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden han har vert innom så mange sjangere gjennom sin karriere, er det vanskelig for meg å si hva jeg synes om han. Mye dårlig mye bra, men har ikke hørt nokk av han for å kunne fastslå noe.

 

jeg liker Apostrophe og spesielt; The Black Page, kan dere anbefalle meg noen sanger eller et album?

Lenke til kommentar
Siden han har vert innom så mange sjangere gjennom sin karriere, er det vanskelig for meg å si hva jeg synes om han. Mye dårlig mye bra, men har ikke hørt nokk av han for å kunne fastslå noe.

 

jeg liker Apostrophe og spesielt; The Black Page, kan dere anbefalle meg noen sanger eller et album?

8533232[/snapback]

"Hot Rats", det er generelt ansett som hans beste og mest tilgjengelige album.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må si en ting:

- Jeg elsker Zappa. Maken til genial og unik fyr, han komponerte hele tiden, og var innom mye forskjellig, et musikalsk geni!

 

Utrolig morsomt å høre på live plater med Zappa, når han snakker mellom sporene, og har leker/danser med publikum. Et klart musikalsk geni, som kunne blande alt av musikksjangre.

Lenke til kommentar

I mine helt klart et geni. Var nok ikke mer en 10-11 år før jeg ble fan av Bobby Brown og en del andre sanger, da var det mest for musikken sin del, men etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg fortsatt å høre på Zappa, og omsider har jeg begynt å forstå tekstene også, de er morsomme, gjennomførte og ja. Geniale :)

Lenke til kommentar

Men hvilken plate er det The Black Page og ligger på? Og liknende?

Jeg digger den sangen og trommespillet fra Teyyro Bozzio.

<3<3<33

 

Geni+tullebukk seff. Quote fra opprinnelsen for bandnavnet "mothers of invention":

Originally just called the Mothers (polite for 'Motherfuckers'.) Their label asked them to add 'of Invention'.

Frank Zappa quotes:

http://www.digitaldreamdoor.com/pages/quotes/zappa.html

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...