Gå til innhold

TV kort med radio og fjernkontroll


truud2

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et TV-kort (med fjernkontroll) og integrert radio, som begge skal kobles mot kabel-TV innganger, og en 22" flatskjerm, men klarer ikke å finne noe, som passer

Ønsket spesialegenskape: Picture in picture. Hva radiodelen angår bør det vel satses på DAB? Skjønt sålenge signalene kommer fra Kabel-TV, er vel det kanskje uten betydning. I tillegg til å kunne se vanlige TV-sendinger på PC-skjermen vil jeg gjerne også kunne ta opp programmer på disk/DVD. For å kunne benytte fjernkontroll, må vel kortet antagelig våre utstyrt med en slags antenne for infrarøde signaler? De hadde vært flott om fjernkontrollen også kunne benyttes mot radiodelen, men det kan den vel antagelig om radio først er integrert på kortet og det har fjernkontroll?

Noen her med tips, om noe slikt finnes å få kjøpt? (og hvor?)

Endret av truud2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Etter en del søking fant jeg et kort med både fjernkontroll og TV og radiotunere på NetShop: Club3D TV-kort Digital og analog tuner

 

club3d_tv_kort_digital_og_analog_tuner_395570347_0_Big.jpg

 

Features:

• Philips SAA7131 Chipset

• World-wide DVB-T TV/Radio

• World-wide PAL/SECAM/NTSC TV Tuner

• FM Tuner

• Teletext

• EPG Electronic Program Guide

• PVR Personal Video Recording

• TimeShifting (pause during liveTV)

• Snapshot from live video/TV

• Autoscan for channels

• Customize Channel lists

• Record and playback DVD-quality TV (720x480-NTSC, 720x576-PAL)

• Real-time digital video recording as MPEG2 format

• S-Video In

• Composite-video In

• Audio-In (stereo)

• Low Profile design for small PC housing

• PCI 2.1 interface for internal PC usage

 

Men de hadde ikke Vista 64-bits driveren sin klar ennå, men har lovet å ha den ferdig i løpet av juni, så jeg vet ikke hvor bra det er foreløpig.

Endret av truud2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det analogt TV kort som støtter analog kabel TV og analog Radio du er ute etter, så er dette kortet absolutt å anbefale. Fjernkontroll følger med.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307273

 

Det fungerer både i MCE og Vista64. Her finner du vista driver:

http://www.hauppauge.de/pages/support.html

 

DAB vil du nok ikke få ut av kabel uttaket ditt.

 

PIP eller bilde i bilde kan du også få med dette kortet, men da trenger du fler.. Sett inn 2 kort og du kan ha PIP, ta opp fra 2 kanaler samtidig, eller se på 1 kanal og ta opp en annen.

 

NB: Hauppauge co.uk eller England, har aldri de siste driverene til Hauppauge. Gå alltid til den tyske siden over og hent siste driver. Bruk heller aldri medfølgende CD, siden de er alltid gamle...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...