Gå til innhold

#$£&%# ram


Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer etter jeg kjøpte hovedkort/prosessor og ny ram.

 

Etter mye triksing, banning og investering i 340w strømforsyning kom jeg fram til at løsningen lå i ram'en. Jeg kjøpte 512mb pc2100 ram for 1298 fra komplett. Merket var visst v-data, har fått mange bsod og v4_disp greier. Jeg fikk løst dette ved å bruke disse settingene for ram i biosen:

freq. : hclk-33

lat. : 2

prech. : 2t

pulse : 5t

ras/cas: 2t

int. : 4-way

burst : 4 qw

1t command : en.

 

Jeg har tweaket en smule med dette, det gir selvfølgelig ikke full ytelse siden jeg går ned fra 266 til 200mhz på minnet. Men dette er det beste jeg har fått til.

 

Fikk tidligere 7070 i 3dmark2001 en gang jeg hadde flaks og slapp unna bsod'ene. Nå får jeg maks 6930 med overklokket skjermkort (420/500 med def. hercules vifte).

 

Er litt deppa over dette, men det er liten praktisk forskjell. Er det alikevel noen som kan hjelpe meg så hadde det vært veldig bra.

 

Det har falt meg inn at merket på ram'en kan være litt kjipt, men har ikke noen erfaring med dette.

 

 

_________________

AMD XP 1800

MSI K7T266 Pro2-RU

512MB PC2100

Coolermaster EP5-6I11

Idle: 43, Max: 50+

(Er ikke en overklokker som dere ser)

 

[ Denne Melding var redigert av: Corvwyn på 2001-12-26 03:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig at det er noe tull med skjermkort driverene, men mest sannsynlig er det at ram'n din ikke klarer så aggresive instillinger som du har valgt.

Sett latency til 2.5

Precharge: 3

pulse: 6

ras to cas: 3

 

Sett også freq til 133...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2001-12-26 21:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...