Gå til innhold

Etter du har klokket, vil det du har klokket vare?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neida, det er bare en instilling i bios som forandrer "farta" på prosessoren. Du kan stille den opp og ned

 

:)

 

edit: Altså, ved en bios-reset eller ved å flytte prosessoren til en annen maskin vil den gå tilbake til normalt.

8503825[/snapback]

Eller bare ved å skru ned fsb, da vil også hastigheten synke.

 

Edit: Leif var på besøk

Endret av Megern
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sorry for en liten bump. Men, hva skjer om CPU'en går til H******?

Går det da ann å få innstillingene til stock, så de ikke ser at den har blitt overklokka? Eller må man ha HK'et for å se det? :)

 

Hilsen en uviten :p

8618975[/snapback]

Fsb ligger lagret på hovedkortet. For at en cpu skal gå til h******, må man som regel ha mye varme, eller høy spenning med i bildet. Dette kommer mest sannsynelig til å synes på cpu. Da mener jeg med brenn merker ol.

Lenke til kommentar
Sorry for en liten bump. Men, hva skjer om CPU'en går til H******?

Går det da ann å få innstillingene til stock, så de ikke ser at den har blitt overklokka? Eller må man ha HK'et for å se det? :)

 

Hilsen en uviten :p

8618975[/snapback]

Avhenger hvordan den er gått til helvete. Vil vel tro at hvis du gir for mye spenning og den dør av elektromigrasjon, vil det være bummer for butikken å finne ut om den har blitt overklokka. Overklokkingen er som sagt ikke synlig gjennom annet enn eventuelle former for fysisk skade. Og selv om du leverer hovedkortet i samme slengen, er det bare å cleare CMOS for at de ikke skal kunne se noe som helst der heller .Fikk et problem med et Asus kort jeg overklokka, vet ikke om feilen hadde noe med overklokking å gjøre, men sendte prossessor og HK tilbake til butikken (visste ikke om feilen lå på den ene eller den andre), fikk tilbake prossessoren min som fortsatt var i fin stand og penger på konto for hovedkortet. Bare ta dine forhåndsregler (cleare CMOS og ikke fortelle butikken at du har overklokka eller om noen overklokkingssymptomer) og du skal greie deg helt fint.

Lenke til kommentar

Hehe, ja, men levetiden er jo heilt sikkert redusert mykje nå :p Men eg bryr ikkje meg. Det er ein dritt(!) chip. klarer berre 3,5 ghz på stock spenning.... Men 1,82V på vannkjøling er seriøst mykje! Men med den spenninga klarer eg ikkje 4,35 ghz. klarte idag 4,38 ghz med CPU temp på 25-30 grader, og det var sucide screen...

Lenke til kommentar
Hehe, ja, men levetiden er jo heilt sikkert redusert mykje nå :p  Men eg bryr ikkje meg. Det er ein dritt(!) chip. klarer berre 3,5 ghz på stock spenning.... Men 1,82V på vannkjøling er seriøst mykje! Men med den spenninga klarer eg ikkje 4,35 ghz. klarte idag 4,38 ghz med CPU temp på 25-30 grader, og det var sucide screen...

8643104[/snapback]

***WARNING*** OT ***WARNING*** OT

:ph34r: Kondolerer på forskudd. Ja, det er jo kjekt med noe hw man ikke bryr seg om og man har lyst til å drepe.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Har ikkje lyst til å drepen den heller då :p Eg hadde tenkt å gje den til pappa då eg skal gå over til C2D, må berre vente til at eg er ferdig med eksamen :roll: .

 

Men eg har sett mange klare 4,5 ghz stabilt på 1,4V og eg sitter her og larer berre 3,6 ghz med 1,4V. irriterande!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...