Gå til innhold

"HTML og CSS guiden", noen som har lest den?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe boka, men har ekstremt lite penger fortiden av diverse grunner. Mao jeg har ikke råd til å kjøpe noe jeg ikke bruker.

 

Jeg kan såvidt bittelitt html fra tutorials, ellers er jeg blank. Hvordan vil da denne boka passe meg?

 

Målet mitt er å lære meg å designe web-sider på amatør nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Er det noen spesiell grunn til at du vil ha en norsk bok, som for eksempel at det er tungt / vanskelig å lese engelsk?

 

Hvis ikke, ser jeg ikke noe behov for å kjøpe en bok for å lære basic HTML og CSS - HTMLDog er et glimrende, engelsk alternativ.

 

 

Har for øvrig ingen erfaring om boka du nevner, og har heller ikke hørt om den før. Ser at den har fått 5/6 stjerner på bokkilden.no, men jeg ser også at den er fem år gammel, noe jeg syns er litt gammelt i denne verdenen som stadig er under utvikling.

Lenke til kommentar

Auch! 5 år, så ikke det:S Glem den boka da. Er helst på utkikk etter en norsk bok ja, syns det er lettere. Forstår engelsk, men ikke alltid alle de avanserte ordene som blir endel brukt i databøker.

 

Men vil komme litt lenger enn basic html. Har en liten drøm om å ha en liten side/ekstra jobb som wedesigner.

Lenke til kommentar
Ellers om det ikke er noe problem for deg å lese engelsk vil du finne mye på w3schools.

Ser at W3Schools blir anbefalt, gang på gang, i 2007. Dette er for meg ganske uforståelig, da masse av innholdet der er utdatert og dårlig forklart - da er nevnte HTMLDog bedre å satse på.

 

Men, det er fortsatt på engelsk, da. Husk også at du har forumet her, og det ligger ganske mange lenker i Oppslagsverk over artiker-tråden, samt at du jo som alltid kan spørre her inne. Bare husk å søke først. :)

Lenke til kommentar

Har starta med html dog nå og må si denne er ekstremt bra, takk for tipset! Det forklarer godt og bruker ikke for lang tid på det. Har ikke kommet så langt enda men lager en hjemmeside underveisl. Komer nok til å bruke forumet litt ja:)

 

Engelsken har vært lett hittl også. Eneste jeg er "imot" tutorials for er at de ofte er korte og at man lærer mye mer av en bok.

Lenke til kommentar

Syns det blir litt rart å bestille bok for et så enkelt emne. Det eneste du trenger å forstå er hvordan det fungerer, og dermed kan du bare slå opp på nettet hver gang du skal markere / style et element. Tok meg 3 dager med uttesting / lesing på nett før jeg kunne det.

 

Dropp boka, bruk world wide webben! :)

Lenke til kommentar

Finnes fantastisk få html elementer. Så det bør ikke være noe problem.

Bruk heller tid på å lære deg semantikk, det er det du trenger :)

 

Arve'gutt har noen fine, på norsk.

 

http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/22/kast-tabellane

http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/14/markering-er-viktig

 

(Nå skulle vi hatt webkafeen.no oppe gutta)

 

EDIT: Ta en titt på fargelære også du :ermm:

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...