Gå til innhold

Alternativ til NetworManager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en maskin med et innebygget Prism 2.5 chipset (11mbit), som fungerer kjempeflott når jeg bruker iwconfig til å kople til. Men jeg skulle veldig gjerne hatt et grafisk program alá NetworkManager til å sette opp nett, både hjemme (ukryptert) og på skolen (WEP 128-bit eller WPA, litt avhengig av hvor jeg er). Av en eller annen grunn nekter nemlig NetworkManager å gjøre noe annet enn å fortelle meg hvilke nett som er tilgjengelig, og forsøke å kople til dem - men den lykkes aldri.

Jeg bruker hostap-driveren (slik som satt opp rett-ut-av-boksen), og får av en eller annen grunn opp to trådløse nettverkskort (eth1 og wlan0). Mener å huske at det fantes en bedre driver som var "anbefalt" - kansje løsningen min egentlig er å bytte driver?

Maskina kjører FC6.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du greier å koble til med iwconfig så skal du ikke ha noe problem med NetworkManager... Prøv å gå inn i System->Administrasjon->Nettverk og skru av/disable nettverkskortene dine her. NetworkManager kan ha problemer hvis et annet program bruker disse...

Skrevet

Joda, men jeg trenger ikke wpa sånn egentlig - hovedproblemet er at den ikke engang greier å kople til ukrypterte nett uten å bruke terminal...

Skrevet

Takk, var noe sånt jeg var ute etter, men nevermind - jeg slettet (ikke deaktiverte!) alle trådløskort-oppføringer fra neat (alias for system-config-network), og fjerna en atheros-driver som lå inne og slang rundt i systemet. Nå funker det! Gleder meg til å teste WEP og WPA i morgen :)

Skrevet

WEP funka veldig bra, måtte bare innse at nøkkelen var ASCII og ikke passprase!

Hmm... Er det slik at hostap-driveren støtter WPA? Det kunne vært litt kjekt. Er det egentlig noen klar "beste" mellom hostap og orinoco? Kjører nå orinoco...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...