philrupp Skrevet 28. april 2007 Skrevet 28. april 2007 Hva er forskjellen på en haspelstang og en spinnstang? Med tanke på bruksområde osv.
Gjest member-101642 Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 Haspelstenger brukes sammen med haspelsneller. Spinnstenger brukes sammen med multiplikatorsneller. Forskjellen er i hovedsak stangringene og snellefestet, og muligens aksjonen. Haspelstenger er mest vanlig. Haspelsnelle Multiplikatorsnelle
SnowDOG_ Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 Det gnomen sier stemmer. På spinnstenger er det også en liten "revolvergrep" som er ment til å gjøre det lettere å kaste med multiplikatorsnelle. Ringene på spinnstang er også smalere siden snøret ikke blir dratt i spiralform slik som de gjør med haspelsneller. Ellers varier vel aksjon som på haspel...alt ettersom ka de er ment å brukes etter.
Mawerick Skrevet 3. mai 2007 Skrevet 3. mai 2007 Gnomen summerte det hele opp bra. Multiplikator snelle er ment for litt røffere fiske. Har selv en gjenganger i norske lakselver, en Ambassadeur 6500C Syncro. Snella i seg selv er meget bra, men er ikke så lett å kaste med når man er uerfaren.
Prusk Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Hvordan funker det å kaste med da? Når jeg kaster ut lages det alltid en floke når sluken treffer vannet. Jeg har funnet ut at jeg må holde fingen på spolen for å bremse den. Samme gjelder egentlig når jeg bruker pilk fra båt. Har bare prøvd den som kastestang/snelle 1 gang, og det fordi de sa i butikken at det skulle være mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå