Gå til innhold

(LØST)Aktivering av Windows XP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en Dimension 4700 med Windows XP (antatt OEM) i 2004.

Med tid og stunder byttet jeg litt hardware på den, satte inn nytt skjermkort, byttet harddisk, la til litt minne osv.

Underveis har det blitt noen ganger denne er formatert, og jeg har derfor måttet legge inn Windows flere ganger med påfølgende aktivering.

Nå har jeg dristet meg til å endre på flere av delene, mer spesifikt hovedkortet, og i tillegg har jeg prøvd ut noen andre deler (nytt skjermkort, PSU og minne) for å se at de virker.

Windows gir meg nå streng melding om at jeg har aktivert det for mange ganger på denne lisensen og at jeg må legge inn en ny lisens.

Ser på andre tråder at man kan ringe support og forklare dem at man kun bruker lisensen på én maskin så vil de være behjelpelig med en aktiviseringskode.

Kort oppsummert:

Jeg har OEM-lisens av windows XP

Jeg har formatert og installert windows på nytt flere ganger

Jeg har endret maskinvare (noe er kun midlertidig) på PC'en

Jeg får ikke aktivert flere ganger

Advice anyone?

Endret av trettifire
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har iallefall ikke noe å tape på å ringe dem. Jeg har gjort det en gang uten problemer. Men det var ikke en OEM versjon. Det verste de kan si er nei, selv om jeg ikke tror det.

Ørjan...

Skrevet

Det der sier den uansett om du har full versjon eller ei. Du får bare aktivere via nett en gang hver 3 mnd eller noe (min erfaring) ellers maser den om lignende.

Ring kundeservice for aktivering og si du skal reinstallere, og at du kun bruker det på den maskinen. Da får du reaktivert.

Skrevet

Hadde samme morroa med en OEM versjon jeg fra jobben .. Viser seg en en OEM versjon kun kan aktiveres 5 ganger(?), etter det så må du ringe Micro$oft. Gadd aldri det. Kjøpte ny i stedet.. Koster ikke stort lenger.

Skrevet

Gode nyheter, det var bare å ringe og bekrefte at programmet kun brukes på en maskin så fikk jeg aktiviseringskode.

De sa jeg ble nødt til å gjøre det slik hver gang jeg skulle aktivisere så det er ikke helt strømlinjeforma det systemet...

Skrevet

Nei, det er det som er synd. Det er ingen reele konkurenter i forbrukermarkedet desverre. De finnes, men folk er så enspora at windows er det eneste som står i hue på dem. Derfor har det blitt som det har blitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...