Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fildeling med SpeedTouch 510 som DHCP og netgear


Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med fildeling på windows xp- nettverk. :( Har en SpeedTouch 510 fra NGT som står som DHCP og deler ut adresser i 10.0.0.1-255 omådet.

Denne har jeg koblet til en netgear trådløst aksesspunkt og switch. I denne har jeg deaktivert DHCP.

Saken er at jeg får fint pinget alle maskiner i nettverket og alle kommer på nett, men jeg finner ingen delte mapper selv med alle brannmurer av..

 

De fleste maskiner bruker trådløst og jeg har prøvet både via wlan og kabel.

Siden det ikke fungerer mellom noen av de 3 går jeg ut ifra at problemet ligger i aksesspunktet?

Setter stor pris på noen tips. :hmm:

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med at du ikkje finner noen delte mapper, mener du da at du finner selve datamaskinene, og kommer inn på dem, men det er ingen delte mapper der? Eller finner du ikkje datamaskinene i det hele tatt? Om det er førstnevnte, er du sikker på at du faktisk har delt noen mapper? Er det sistnevnte, at du ikkje finner noen maskiner, kan du prøve å skrive \\<ip-adresse-til-en-maskin-som-deler-filer> i adressefeltet/IE. Regner også med at alle er i samme arbeidsgruppe? (ikkje et krav, men gjør absolutt fildeling i windows en smule lettere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...