Gå til innhold

Noen som har erfaring med WD5000AAKS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe meg ny HD.

Tittet litt på WD sin WD5000AAKS HD. Den ser ut til å gjøre det bra i tester osv.

Men er det noen som har erfaring eller kommentar før jeg svir av 1000kr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte 2 stk AAKS i forrige uke og har vært fornøyd så langt :) Bruker dem som lagring i 2 forskjellige maskiner og de går ganske stille og fint. Ligger på 32 grader i filserveren min og 39 grader i "gaming"-maskinen som ikke er like "luftig" ;)

Skrevet

Leste at disken hadde kun 2 plater, var kjølig og stillegående. Så det kan nok stemme. Får trykke på "Kjøp". Takk for rask svar.

Skrevet
Leste at disken hadde kun 2 plater, var kjølig og stillegående. Så det kan nok stemme. Får trykke på "Kjøp". Takk for rask svar.

8475545[/snapback]

Det stemmer det du sier ja, det er den siste versjonen med 2 plater ;)

Skrevet (endret)

To plater? Det blir jo 250 GB per plate. Så vidt jeg vet er det ingen som har kommet så langt enda. Det er vel heller 3 plater á 166 GB.

Jeg har disken selv i et eksternt kabinett, og synes både støynivå og varmeutvikling er helt kurant. Disken blir 38 grader (i følge diskens egen temperaturføler) når den står i kabinettet. Hadde en 500 GB Maxtor i det tidligere, og den var til sammenligning glovarm.

Jeg må også slenge inn en annen kommentar på AAKS-diskene. De har tatt i bruk parkering av lesehodene - noe Hitachi hittil har vært alene om i 3,5"-markedet så langt, slik at ved støt unngår man at disse tryner ned i platene og ødelegges.

Endret av KAS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...