Gå til innhold

Tap av kvalitet ved bruk av en HDMI "Splitter"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Siden tven min kun har 1 hdmi inngang har jeg ingen til overs... Det er mulig å kjøpe en splitter som gjør at man pakker ene enden inn i tven og får 2 tilbake... Er det noe tap av kvalitet på bildet som medfølger dette? Dette kan vel også variere fra leverandør til leverandør? Kom gjerne med tips lr erfaringer :).

 

Mvh Jabbala

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

I den digitale verden (i motseting til den analoge) er det gjerne slik at enten har du lyd/bilde eller så har du det ikke. Og har du bilde/lyd, er det perfekt.

 

Mange kabelprodusenter vil nok ikke gi slipp på gullgruven sin og sprer derfor masse info om mulige elektro-spøkelser som kommer og spiser opp signalet ditt dersom du ikke kjøper signalkabel til minst 1000,- kr.

 

Så: nei, du vil ikke merke noen forskjell dersom du benytter en splitter...

 

Alt dette gjelder selvsagt kun DIGITAL signalføring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HDMI er et digitalt signal, Composite er et analogt. Da holder det ikke med en splitter. Da må du ha en boks/enhet som konverterer signalet fra HDMI til Composite i tilfelle. Mange, nye, DYRE, recievere gjør dette.

 

Dessuten vil du ikke kunne vise HD-bilde via Composite. Og hvis TV'en ikke har HDMI-inngang kan den nok heller ikke vise HD-bilde, tipper jeg (?). Hva skal du da med en HDMI-kobling mot TV'en? Hvilke andre utganger har du fra denne "boksen" din?

Endret av Caze
Lenke til kommentar
HDMI er et digitalt signal, Composite er et analogt. Da holder det ikke med en splitter. Da må du ha en boks/enhet som konverterer signalet fra HDMI til Composite i tilfelle. Mange, nye, DYRE, recievere gjør dette.

 

Dessuten vil du ikke kunne vise HD-bilde via Composite. Og hvis TV'en ikke har HDMI-inngang kan den nok heller ikke vise HD-bilde, tipper jeg (?). Hva skal du da med en HDMI-kobling mot TV'en? Hvilke andre utganger har du fra denne "boksen" din?

8810959[/snapback]

Noe av det du sier her er ikke helt riktig.

Det fins TV som viser HD-bilde som IKKE har HDMI inngang, som f.eks. min TV.

Jeg hadde tenkt å slå til dette tilbudet:

Trykk her.

Lenke til kommentar
du blander komposit og component...er vesentlig forskjell selv om begge er analoge signaler...på din samsung kan du bare bruke en hdmi til Dvi adapter, det er den letteste løsningen og vil ikke gi deg noe problemer

8831925[/snapback]

Ok, my fault.

Så hvis jeg kjøper denne kabelen, blir det like bra ytelse som HDMI-HDMI ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...