Gå til innhold

Reise til Nederland/ Amsterdam


Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompiser skal kansje reise til det store utlandet i sommer. Og vi har kansje tenkt oss til Nederland, gjerne Amsterdam. Er det noen som vet om noe som er verdt å få med seg? Happenings, partyplasser osv++

 

Del gjerne dine egne erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hiver meg med på denne, da jeg og en kompis har planlagt en tur til høsten.

 

Jeg har allerede bestemt meg for å se (men ikke røre) Red Ligth District, besøke en coffeshop og hvis det er et større elektronisk musikk event der, så skal jeg selvfølgelig innom det også.

Det er også en del museum og utstillinger som kan være spenende i byen. Det er f.eks. et Heniken bryggeri som er ombygd til et museum.

 

Ellers så vet jeg at det er billigere å bo på campingplass o.l. litt utenfor byen, eller i en forstad. Det eneste minuset med det (ut i fra hva jeg har lest) er at det tar litt tid å komme seg inn til byen med buss.

 

Herkan man forsåvidt finne hoteller. Prisene var litt drøye på enkelte hoteller, men det jo tross alt hoteller som ligger i Amsterdam. Desverre er jeg ikke kjent i Nederland, så jeg vet ikke helt hva forstads områdene til Amsterdam heter.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Var i Amsterdam sist sommer, mine erfaringer.

 

Red Light District et must å besøke! Bildetaking av jentene der er ikke så veldig populært, tar du bilder av jentene risikerer du enten: A: Å få en sint hore etter deg. B: Å få en sint hallik etter deg (Alternativ B er selvopplevd)

 

Er nok av dealere der som vil selge deg endel hardere stoffer enn hasj, så smil og si nei.

 

Av uteplasser så likte vi oss best på Leidseplein, det er litt sør i Amsterdam, nærme Casionet, Van Gogh musemuet og Rijksmuseum.

 

Midt i leidseplein så finner du noe helt sjukt antall uteplasser og klubber... Vi hadde det veldig gøy på den engelske sports puben du finner der. Er også en plass som heter Paradiso, spiller som regel trance\dance hvis det ikke er konsert der, er et helt sjukt trøkk der.

 

En kveld på Casionet er også å anbefale, hvis du liker denslags.

 

Ellers er det ikke mye som er bedre å slappe av i fotbadet utenfor Rijksmusemuet eller å ligge å sløve i parken der.

 

Vil dere brenne av noe penger så ta turen til Pieter Cornelisz, Hooftstraat, de fleste motehus med respekt for seg selv har butikk der.

 

Taxi anbefales ikke, unntak er hvis du for første gang kommer ut fra togstasjonen med mye bagasje, er litt disorientert og bare vil komme deg til hotellet enklest mulig. Ellers for navigasjon anbefales Tram, eller sykkel.

 

Sykler bør du bare venne deg til, kryr av dem, og de vet å holde på retten sin når du vandrer i sykkelfeltet.

 

Er sikker på dere kommer til å ha en kongetur, folk er veldig vennlige og åpne, vi bodde en uke ekstra hjemme i leiligheten til noen jenter vi møtte siste kvelden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...