The Stig Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hei. Nylig bestemte jeg meg for at jeg skulle ta fram Splinter Cell: Double Agent nok en gang. Jeg har spilt gjennom spillet flere ganger før, uten problemer. Derfor var det til min store forskrekkelse at jeg nå oppdaget en nokså alvorlig grafikkfeil. Feilen inntreffer på flere objekter i spillet, samt hovedpersonen og NPC-er. Maskinvare: - Windows XP - ATI Radeon X1900XT - 4Gb minne - Intel Core 2 Duo E6600 Dette har jeg prøvd sålangt, uten hell: - Patche spillet - Oppdatere drivere (Catalyst 7.3 > 7.4) - Reinstallere DirectX - Sette alle innstillinger til standard, samt skru av alt av effekter - Sette alt i Catalyst Control Center til program innstillinger/"programmet bestemmer" - Reinstallere spillet. I tillegg har jeg oppdaget noe snodig, uansett hvordan jeg setter innstillingene i spillet virker det ikke som det blir noen forandring på grafikken. Muligens dette er relatert til feilen? Jeg har altså spilt spillet mange ganger før dette problemet, men dette var noen driverversjoner tilbake. Jeg har ikke funnet noe på nett om noen som sliter med samme problemet, men spør altså her i håp om at noen har.
nets Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Prøv å ta å rens opp i registeret , avinstaler splintercell og kjør et program for å rydde opp. Mulig det kan fungere.
The Stig Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Hmm, stiller meg svært tvilende til at et registerrens hjelper. Jeg burde forøvrig nevnt at feilen ikke er konstant, men kommer og går helt tilfeldig. Ergo kan det skje at alt er "normalt", før det blir hvit igjen ...
nets Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 (endret) Siden grafikk-instillingene ikke ble bedre så kan jeg konstatere med at de instillingene lagres i registeret. EDIT: Har du sjekket tempereaturen på skjermkortet ? At den ikke er for høy. Bruk f.eks ATI-Tool for å sjekke det http://www.techpowerup.com/atitool/ Endret 25. april 2007 av Nets
The Stig Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Temperaturen på kortet er nok innen for normalgrensen, og vel så det. Hadde det vært temperaturen ville også feilen oppstått i hele spillet, samt andre spill. Innstillingene til spillet lagres ikke i registeret, men i "splintercell4.ini", som jeg forøvrig har prøvd å redigert, uten forbedring. Er nok et meget spesielt problem, så hadde håpet noen viste nøyaktig hva feilen var.
NightReaper Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Vet ikke om dette kan være problemet, men på noen spill fikk jeg problemer med konstant hakking ved intro og menyer. Da viste det seg at det var NET Framework som bugget det til. Vet ikke om det hjelper, men verdt å prøve.
The Stig Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 (endret) Hmm, takker for forslaget - men det høres ærlig talt ut nokså "borti natta". Er altså snakk om en grafikkfeil som kommer og går, nokså sikker på at det er en feil som oppstår når det skal emuleres skygger. Skal se om jeg ikke finner en eldre Catalyst driver. Men i ditt tilfelle NightReaper, hva gjorde du for å fikse problemet? Såvidt jeg vet må man han NET Framework på maskinen for at den skal fungere i det store og det hele, blant annet krever Catalyst drivere at siste utgave skal være installert. Endret 25. april 2007 av Stikk-kont@kten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå