zZzZz Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Det er vel slik at en Herz = 1 svingning i sekundet. Men hvilken svingning er det snakk om?
Jimmy Pop Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Det er vel slik at en Herz = 1 svingning i sekundet.Men hvilken svingning er det snakk om? 1 Hertz er en svingning i sekundet. Uansett hvilke svingning det er snakk om så måles det i hertz. det kan være lyd (der høreområdet vårt er 20Hz - 20000Hz, noe som tilsvarer at lyden beveger seg "fram og tilbake" så og så mange ganger i sekundet), lys og strøm. I stikkontakten har vi 50Hz (i Usa, 60) og det vil si at strømretningen forandres 50 ganger i sekundet. I digitalteknikk har det seg sånn at vi opererer med 1-ere og 0-ere. Med f.eks 2GHz, kan det variere mellom 1-ere og 0-ere 2 milliarder ganger i sekundet. Har litt dårlig tid, så det ble Litt dårlig forklart. Ellers takk...
Laka Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 syns du var flink jeg jimmy Hater smisking :x
Jimmy Pop Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Hater smisking :x Hehe Jeg også, LasseAndreK. Jeg og hater smisking. LasseAndreK? Hater ikke du også det? Jeg gjør ihvertfall, Lasse.
Laka Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Hater smisking :x Hehe Jeg også, LasseAndreK. Jeg og hater smisking. LasseAndreK? Hater ikke du også det? Jeg gjør ihvertfall, Lasse.
Jimmy Pop Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Hehe Den var bra, LasseAndreK. Ikke sant den var bra? Jeg synes du er kjempekul, LasseAndreK. Den smileyen du brukte ( ) var kjempebra også. Hvor har du fått den fra?
Jimmy Pop Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 mer smisking nå og jeg spyr[/i] Det var synd det med BBCoden, der Lufen. Men det var ganske kult skrevet, Lufen. Fant du på det selv, Lufen? Hvordan kan jeg bli som deg, Lufen? Du og LasseAndreK er ganske kul!
Laka Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 Har nå sendt en melding til moderator om Jimmy Pop sin uforskammet smisking.
MailMan13 Skrevet 23. desember 2002 Skrevet 23. desember 2002 I stikkontakten har vi 50Hz (i Usa, 60) og det vil si at strømretningen forandres 50 ganger i sekundet. Strømretningen snur 2 ganger pr svinging i et balansert signal, bare så det er sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå